مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا


ماجرای تغییر مدیر عامل باشگاه پرسپولیس به کجا رسید؟

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری رئیس جمهور منتخب روز 12 مرداد ماه برگزار می شود و بر این اساس دولت احمدی نژاد کمتر از 19 روز دیگر باید کلید پاستور را در اختیار حسن روحانی قرار دهد.  
 
این درحالی است که همانگونه که رئیس دولت دهم گفته بود دولت تا روز پایانی نیز کار خود را ادامه خواهد داد، تغییراتی بی سر و صدا در گوشه و کنار دولت در حال انجام است که نشان می دهد ماجرای کار کردن دولت دهم تا روز پایانی بیشتر بر مبنای ایجاد تغییر و تحولات بوده تا اینکه بخواهد فعالیتی برای رفع نیازهای کشور داشته باشد. 



در این بین یکی از این تحرکات دولتی ماجرای تغییر مدیرعامل پرسپولیس است که استارت آن از روزهای آغازین سال 92 آغاز شد و بعد از انتخابات ریاست جمهوری بود که همه چیز رسانه ای شد. اما فشاری که رسانه ها و مطبوعات به همراه هواداران باشگاه پرسپولیس وارد کردند سبب شد تا وزارت ورزش عقب نشینی کرده و حرکت با چراغ خاموش را در دستور کار خود قرار دهد.  
 
در روزهايی كه پرسپوليس با انتخاب سرمربی جديد و جذب بازيكنان مورد نيازش برای جبران ناكامی‌های فصل قبل استارت زده بود و فضای اطراف اين تيم آرام به نظر می‌رسيد، وزارت ورزش در يك اقدام ناگهانی حكم تغيير مديريت در اين باشگاه را صادر كرد تا سرخ‌ها در يك قدمی بحران قرار بگيرند. پس از اعلام بركناری محمد رويانيان، پيشكسوتان پرسپوليس در اعتراض به تغييرات سريالی در مديريت اين باشگاه لب به اعتراض باز كردند و اغلب آنها با اعتراض‌های تند و تيز و مصاحبه‌های آتشين به فضای پرتنش اطراف اين تيم دامن زدند. كار به جايي رسيده كه علی پروين، عضو هيات مديره باشگاه پرسپوليس و كسی كه معمولا نقش پررنگی در جمع و جور كردن حاشيه‌های سرخپوشان ايفا می‌كند هم از كوره در رفت و با حمله به مديران وزارت ورزش به بحرانی شدن اوضاع سرخ‌ها كمك كرد.  
 
این اعتراضات و از سوی دیگر فشار رسانه ها سبب شد تا ماجرای تغییر مدیرعامل باشگاه پرسپولیس عقب بیفتد. هر چند پرسپولیس بار دیگر به آرامش بازگشته اما این آرامش به دلیل حرکت بی سر و صدایی است که وزارت ورزش برای ایجاد تغییرات در پرسپولیس آغاز کرده است. از همین رو دولتی ها در نظر دارند تا در این 19 روز فرصت باقی مانده تا پایان عمر دولتشان هر طور شده مدیری را در باشگاه پرسپولیس فعال کنند که بتواند بعد از پایان عمر دولت نیز در این تیم حضور داشته باشد.  
 
مدیر عامل پرسپولیس رفتنی است؟
 
آنچه از ماجراهای به وجود آمده به نظر می رسد این است که مدیر عامل سرخپوشان پایتخت رفتنی است. محمد رویانیان فردی است که در دوران دولت احمدی نژاد نامی برای خود پیدا کرد و یقینا در دولت آینده جایی در بین اهالی ورزش و احتمالا اهالی سیاست نخواهد یافت. این مسئله را می توان از برنامه های احتمالی دولت یازدهم در زمینه ورزش نیز به راحتی فهمید. جایی که عوامل ورزشی فعال در ستاد حسن روحانی بر عدم حضور سیاسیون در امور ورزشی دولت یازدهم همواره تاکید داشته اند.  
 
با وجود این احوالات معلوم نیست که چرا وزارت ورزش و جوانان دولت دهم اصرار دارد که پیش از پایان کار دولت دست به تغییرات در مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس بزند. در حالی که خود آنها هم می دانند هر مدیری که بر سر کار آید چند ماه بعد باید جای خود را به مدیری بدهد که وزیر ورزش دولت یازدهم تعیین خواهد کرد. از همین رو به نظر می رسد عوامل وزارت ورزش می خواهند وزیر ورزش دولت یازدهم را به نوعی در عمل انجام شده قرار دهند و با انتخاب مدیر عامل جدید پرسپولیس، جلوی تغییرات احتمالی از سوی دولت یازدهم را بگیرند. 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: سه شنبه 25 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com