مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا


ادامه مطلب
نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: شنبه 15 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


این دانش آموزان در آبهای سواحل شهرستان نور غرق شدند

 

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران با اشاره به غرق شدن 10 دانش آموز در آبهای دریای خزر، از فوت 6 نفر آنها خبر داد و گفت: دو نفر از فوت شدگان، برادر بودند.

به گزارش جنوب نیوز، مهین تفضلی در گفتگو با مهر، اظهارداشت: این دانش آموزان که در آبهای سواحل شهرستان نور غرق شدند، از بچه هایی بودند که در قالب یک اردوی ۸۰ نفره دانش‌آموزی از کرج به مازندران آمده بودند.

وی با اعلام اینکه اجساد 3 نفر از 6 نفر فوت شده هنوز پیدا نشده است، گفت: 4 نفر از غرق شدگان نیز توسط نیروهای اورژانس نجات یافته و به بیمارستان منتقل شده اند.

تفضلی در ارتباط با وضعیت 4 دانش آموز نجات یافته از غرق شدگی، افزود: یک نفر آنها در بخش آی سی یو، دو نفر در سی سی یو، و یک نفر در بخش داخلی بستری است.

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس مازندران با تاکید بر ادامه جستجو برای یافتن اجساد سه نفر دیگر از غرق شدگان، تصریح کرد: این دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان بوده و بین 16 تا 18 ساله بوده اند. 

وی با عنوان این مطلب که وظیفه اورژانس در طرح امداد ساحلی، پشتیبانی است، افزود: نیروهای اورژانس در کمپ های ساحلی مستقر و آماده هستند.

تفضلی اظهارداشت: اورژانس هیچ مسئولیتی در بحث غریق نجات ندارد و می بایست برای جلوگیری از بروز چنین حوادث ناگوار و تلخی، نسبت به گسترش مناطق سالم سازی و افزایش نیروهای غریق نجات در سواحل شمالی کشور و همچنین آموزش مسافران، تدابیر بیشتری اتخاذ کرد.

وی همچنین اسامی 6 نفر از فوت شدگان را به این ترتیب اعلام کرد: میلاد شیرزاد، رحیم زمانی، حسن و حسین رنجبرآزاد، رضا پاشایی و محمد قربانی.

تفضلی افزود: متاسفانه دو نفر از فوت شدگان برادر بودند.
نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


ادامه مطلب
نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فقط طی 3 روز نخست تابستان امسال 10نفر جان خود را در آب‌های ساحلی خرز در استان مازندران از دست داده‌اند.

 اگر این روند ادامه یابد مانند سال گذشته باید دست‌کم حدود 250نفر در سواحل مازندران غرق شوند و این آماری تأسف‌بار خواهد بود؛ تأسف‌بار از 2 جهت؛ نخست آنکه هنوز عده بسیاری از بومی‌های شمال کشور و مسافران به توصیه‌های کارشناسان توجه نمی‌کنند و دوم نیز به‌خاطر اینکه همچنان نواقصی در اجرای‌ طرح سالم‌سازی سواحل شمالی دیده می‌شود. یکی از این نواقص دیر پرداخت شدن حقوق ناچیز غریق‌نجات‌هاست که انگیزه لازم برای کار در آنها را کم می‌کند.

از سوی دیگر نیز به‌نظر می‌رسد برای آگاهی مردم نسبت به شنا نکردن در مناطق ممنوعه اقدامات کافی انجام نشده است. این در حالی است که در بسیاری از مناطق «شنا ممنوع» مانند سواحل شهرستان نور ناجیان غریق امسال حضور نخواهند داشت. به هر ترتیب آمار غرق‌شدگان همچنان با روند نگران‌کننده‌ای بالا می‌رود و دیروز علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از غرق شدن ۲۸نفر از شهروندان ایرانی در آب‌های ساحلی خزر در این استان از اول خرداد تاکنون خبر داد و گفت: ۱۰نفر از ‌غرق‌شدگان در 3روز اول تیرماه جانشان را از دست دادند.

نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


ادامه مطلب
نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


ادامه مطلب
نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: سه شنبه 4 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهور ناجا از مرگ سه تن بر اثر برخورد پرایدی با کمپرسی خبر داد.
 سرهنگ رضا سلبی در تشریح مهمترین تصادفات شبانه‌روز گذشته با بیان اینکه در ساعت 17:15 روز گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پراید با کمپرسی بنز در کیلومتر 10 محور سقز به بانه سه تن جان خود را از دست دادند، گفت: کارشناسان پلیس‌راه علت این حادثه را انحراف به چپ از جانب راننده پراید عنوان کردند.

وی همچنین به برخورد یک دستگاه تریلر فراز با اتوبوس‌«مان» و یک دستگاه کمپرسی ولوو و پژو 405 در کیلومتر 7 جاده اردبیل به سراب اشاره کرد و گفت: در این حادثه نیز یک تن در صحنه حادثه جان خود را از دست داد و هشت تن نیز به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته سلبی، کارشناسان پلیس‌راه علت این تصادف را انحراف به چپ از جانب راننده تریلر فراز اعلام کردند.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهور ناجا همچنین به برخورد چهار دستگاه خودروی سواری از جمله پژو پارس، سمند، پژو 405 و پژو پارس در کیلومتر 15 اتوبان شهید کسائی تبریز اشاره کرد و گفت: در این حادثه سه تن دچار جراحت شدند.

وی افزود: کارشناسان تصادفات پلیس، بی‌احتیاطی از جانب راننده پژو، به علت عدم استفاده از علائم هشداردهنده هنگام توقف در سطح سواره‌رو نسبت به سه وسیله دیگر و همچنین عدم‌توجه به جلو از جانب راننده پژو نسبت به سواری پژو پارس را علت تامه این تصادف اعلام کردند.
 
نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: شنبه 1 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وی ادامه داد: این حادثه ساعت 4:04 رخ داده که 5 آمبولانس سریعاً به محل اعزام شد که مصدومان بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی به نزدیک ترین بیمارستان منتقل شد.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز گفت: واژگونی اتوبوس در البرز 2 کشته و 17 مصدوم بر جای گذاشت.

آرش رحمتی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: واژگونی اتوبوس در یکی از مسیر هشتگرد 2 کشته و 17 مصدوم بر جای گذاشت.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز تصریح کرد: اتوبوس بعد از برخورد با تریلر از جاده خارج و واژگون شد.

وی ادامه داد: این حادثه ساعت 4:04 رخ داده که 5 آمبولانس سریعاً به محل اعزام شد که مصدومان بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی به نزدیک ترین بیمارستان منتقل شد.

رحمتی افزود: واژگونی پراید در لاین شمالی اتوبان کرج به قزوین نرسیده به پل کردان ساعت 17:31 روز بیستم خرداد ماه سال جاری رخ داد که این حادثه 5 مصدوم داشت.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز اظهار داشت: واژگونی 206 در جاده چالوس و مصدومیت سه نفر نیز دیگر حوادث جاده های استان طی هفته اخیر بوده است.
نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


ادامه مطلب
نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
کودک ۴ ساله پدر خود را کشت

مقامات در شمال ایالت آریزونا اعلام کردند یک پسر ۴ ساله به صورت تصادفی به سوی پدر خود تیراندازی کرده و وی را به قتل رساند. این رویداد در منطقه پریسکات ولی روی داد.
 

 

مرد آمریکایی توسط کودک ۴ ساله‌اش که در حال بازی با یک سلاح بود هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات در شمال ایالت آریزونا اعلام کردند یک پسر ۴ ساله به صورت تصادفی به سوی پدر خود تیراندازی کرده و وی را به قتل رساند. این رویداد در منطقه پریسکات ولی روی داد.

به گزارش پلیس پریسکات ولی این حادثه بعد از ظهر دیروز (جمعه) روی داد.

مرد ۳۵ ساله و پسر کوچک وی در فونیکس در منزل یکی از آشنایان خود به سر می‌بردند.

به گفته مقامات پلیس پسربچه ۴ ساله در حال بازی در اتاق نشیمن بود که در آنجا یک سلاح یافته و به صورت اتفاقی به سمت پدر خود شلیک کرد.

قربانی پس از انتقال به بیمارستان در آنجا جان سپرد.

هویت این پسر بچه که هم‌اکنون پیش مادرش به سر می‌برد فاش نشده است.

این در حالی است که طی یک حادثه دیگر یک مرد مسلح سیاه‌پوش روز جمعه ۵ نفر را در کتابخانه دانشگاه سانتا مونیکا با شلیک گلوله به قتل رساند. بنا بر گزارش‌ها فرد مسلح نیز در تیراندازی پلیس کشته شده است.


 

نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
غرق شدن غم انگیز 7نفر در سد احمدآباد
 

 

به گزارش شیز عصر روز جمعه اعضای  یک خانواده که برای تفریح به روستای احمدآباد رفته بودند به علت ناآشنايي با شنا در دریاچه سد احمدآباد غرق شدند.

در این حادثه2نفر از افراد غرق شده توسط یکی از اهالی روستا نجات پیداکردند ولی متاسفانه ناجی نیز بعد از نجات این دونفر دچار حادثه شده و خود نیز غرق گردید

هنوز اجساد غرق شدگان حادثه بعلت کمبود امکانات و نبود غواص در منطقه از داخل آب بیرون کشیده نشده است.


 

نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

صبح دیروز، خواب‌آلودگی و عدم توانایی راننده خودرو ال 90 در کنترل وسیله نقلیه در محور زنجان قزوین منجر به واژگونی و کشته شدن اعضای چهار نفره خانواده‌‎اش شد.

 به گزارش ایسنا ، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان، رییس پلیس‌راه استان زنجان با اعلام این خبر گفت: در ساعت 6:10 صبح دیروز مأموران پلیس‌راه زنجان قزوین از وقوع یک حادثه مرگبار رانندگی در کیلومتر 38 این محور مطلع و بلافاصله به محل اعلامی اعزام شدند.

سرهنگ "عبدالعلی رشتیانی" خاطرنشان کرد: این خودرو که در لاین شمالی اتوبان زنجان قزوین در حرکت بود، حدود 38 کیلومتری این محور واژگون و منجر به این حادثه دلخراش رانندگی شد.

این مقام انتظامی، ادامه داد: مأموران با حضور در محل با صحنه دلخراشی که در یک طرف جسد خانمی 35 ساله و در طرف دیگر یک کودک یک‌ساله که مادر و فرزند بودند، روبه‌رو شدند.

 رییس پلیس‌راه استان زنجان تصریح کرد: راننده این خودرو، 37 ساله به همراه سرنشین دیگر خودرو، 8 ساله به شدت مجروح که با همکاری عوامل پلیس‌راه به مراکز درمانی منتقل که متأسفانه این دو نیز به علت شدت جراحات وارده جان باختند، تا زندگی اعضای چهار نفره این خانواده خاموش شود.

 رشتیانی با بیان اینکه کارشناسان علت این حادثه را خواب‌آلودگی و عدم توانایی راننده در کنترل خودرو اعلام کرده‎اند، تصریح کرد: متأسفانه غفلت و بی‎توجهی برخی رانندگان به توصیه‎های پلیس، حوادث جبران‎ناپذیری را دامن می‌زند.

رییس پلیس‌ راه استان زنجان ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه دلخراش رانندگی، از همه رانندگان خواست، حین خستگی و خواب‌‎آلودگی از رانندگی خودداری کرده و با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، از تکرار این‌گونه حوادث جلوگیری کنند.

نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: شنبه 18 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دانش آموزی که 3 نفر را از مرگ نجات داد
 

 

به گزارش بي باک به نقل از فارس ، امیر چشمی هنرآموز 17 ساله هنرستان کمال‌الملک شهرستان سبزوار بر اثر سانحه تصادف، دچار مرگ مغزی شد.

خانواده این دانش‌آموز با اهدای اعضای بدن فرزندشان به بیماران نیازمند موافقت کردند و بر این اساس کلیه‌های زنده‌یاد امیر چشمی به 2 بیمار 29 ساله از چناران و 32 ساله از مشهد و کبد وی نیز به یک بیمار 37 ساله از مشهد پیوند زده شد.


 

نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

زمين لرزه ای به بزرگی 3 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) "بادرود" اصفهان را لرزاند.

باشگاه خبرنگاران جوان:  زمين لرزه ای به بزرگی 3 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) "بادرود" اصفهان را لرزاند.

 زمان این زمین لرزه را ساعت ۰۳:۲۲:۲۱.۴ با قدرت 3 ریشتر در  "بادرود" اصفهان ثبت شده است.

 

نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:زلزله اصفهان را لرزاند, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
مردی زنش را آتش زد

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: مردی که پس از کشتن همسرش، جسد او را به آتش‌ کشیده بود، با مراجعه به نیروی انتظامی به بزه خود اعتراف کرد.

 

 

به گزارش بي باک به نقل از ایسنا، سرهنگ محسن سروقد گفت: با کشف جسد زنی که پس از قتل سوزانده شده بود در اطراف کازرون، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جسد را اهالی یکی از روستاهای اطراف کازرون یافت و به پلیس اطلاع‌ داده بودند، گفت: پلیس آگاهی شهرستان در بررسی‌های اولیه تشخیص داد که جسد متعلق به یک زن جوان است.

سروقد گفت: در حین رسیدگی فردی به‌نام "م-ش" با مراجعه به پلیس اعلام کرد که جسد متعلق به همسرش به‌نام "س-ش" 22 ساله است.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: این فرد اقرار کرد که به‌دلیل اختلافات خانوادگی ابتدا همسرش را بیهوش کرده و سپس او را آتش زده است.

سروقد گفت: متهم به قتل پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع‌قضایی شد.


 

نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


ادامه مطلب
نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: یک دختر دانشجوی ۲۷ ساله در اثر غرق شدگی در آبشار روستای سیمک کوهپایه از توابع شهرستان کرمان درگذشت.

محمد حسین مومنی در گفت‌وگو با  تسنیم در کرمان اظهار کرد: حادثه غرق شدن یک دختر دانشجو  در ساعت 15و 30  دقیقه روز گذشته به مرکز پیام این سازمان گزارش شد و آتش نشانان و گروه غواصی سازمان سریعا به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه دختر دانشجوی 27 ساله  به همراه  خانواده خود برای  تفریح به آبشار روستای سیمک واقع در کوهپایه رفته بود، افزود: به دلیل لغزندگی اطراف آبشار، دختر کوچک این خانواده به داخل آبشار سقوط می کند و خواهر 27 ساله برای نجات او وارد آب می شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت : متاسفانه در این حادثه دختر 27 ساله به دلیل ناآشنایی با مهارت شنا، غرق و نفر دوم به همت آتش نشانان از داخل آبشار بیرون کشیده شد که پس از انجام عملیات  احیا توسط تیم پزشکی آتش نشانی به زندگی بازگشت.

مومنی در پایان به خانواده هایی که قصد گردش و تفریح در این مناطق را دارند توصیه کرد: مراقب فرزندان خود  باشند تا دیگر شا هد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

انتقال 7 زن از استخر به بیمارستان در تبریز


مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: کلر بیش از حد آب استخری در تبریز، هفت زن را راهی بیمارستان کرد.

 

 

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، حبیب حسینقلی‌زاده گفت: در پی گزارش مسمومیت هفت تن از شهروندان در استخری در تبریز، در ساعت 10:34 شنبه 11 خرداد به اتاق فرمان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بلافاصله، پایگاه‌های 201، 217 و 204 تبریز به محل حادثه اعزام شدند.

وی‌ گفت: متاسفانه نشت گاز کلر از منبع آن و نشت آن به آب استخر موجب شده بود که هفت تن دچار مسمومیت شوند.

حسینقلی‌زاده با بیان اینکه این حادثه در استخر بانوان اتفاق افتاد گفت: مسموم‌شدگان به بیمارستان سینا منتقل شده‌اند و وضعیت عمومی آنها هم‌اکنون رضایت‌بخش است.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی آبریزش چشم، سردرد و سرفه‌های ممتد همراه با بزاق را از علائم مسمومیت با گاز کلر دانست و گفت: بعضا در برخی موارد حالت خفگی نیز بروز می‌کند.

وی مصرف مایعات و مراجعه به مراکز درمانی را از جمله بهترین راهکارها برای کاهش عوارض ناشی از مسمومیت با گاز کلر عنوان کرد.


 

نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مرد شیطان صفتی با انگیزه آزار و اذیت و زن جویای کار را به قتل رسانده بود با تایید حکم اعدامش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
 
ماجرای وحشتناک آزار و اذیت زن جویای کار!
رضا ۲۴ ساله متهم است ۱۳ مهر ماه سال ۸۹ زن ۳۵ ساله ای به نام فریبا با انگیزه آزار و اذیت به قتل رسانده است.مرد جنایتکار یک روز بعد از این جنایت شناسایی و دستگیر شد. او در جریان بازجویی ها با اعتراف به این جنایت گفت: روز حادثه مقابل مغازه ام ایستاده بودم که مقتول سراغم آمد و آدرس جایی را پرسید بعد از دادن نشانی او رفت و ۴۰ دقیقه دیگر بازگشت از من خواست وی را به میدان آزادی برسانم من هم او را سوار موتورم کردم در میان راه گفت دنبال کار در خانه می گردد به همین خاطر فریبا را نزد یکی از دوستانم بردم که دنبال کارگر بود اما وقتی به آنجا رسیدیم متوجه شدم دوستم در خانه حضور ندارد در آسانسور ناگهان نقشه ای شیطانی به ذهنم رسید و تصمیم به آزار و اذیت او گرفتم اما زن جوان در برابرم مقاومت کرد و من مجبور به قتل او شدم.


پس از محاکمه رضا در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران قضات او را به قصاص و ۹۰ ضربه شلاق محکوم کردند که حکم مجازاتش در شعبه ۱۳ دیوان عالی کشور تأیید شد.
نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:آزار و اذیت,زن جویای کار, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


ادامه مطلب
نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:دزد- اسلحه, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

میلگردی که به طور دلخراشی به بدن یک نوجوان 13 ساله فرو رفته بود، از بدنش خارج شد.

به گزارش ایسنا، محمد تیمورخانی، افسر آماده منطقه یک آتش‌نشانی پایتخت در این‌باره گفت: وقوع این حادثه در ساعت 11:44 روز دوشنبه از سوی عوامل بیمارستان امام‌خمینی به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، گروه نجات 1 را به بیمارستان امام‌خمینی اعزام کرد.

وی ادامه‌داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که یک میلگرد آهنی به علت نامعلوم به قسمت شکم پسربچه‌ای 13 ساله فرو رفته و از طرف دیگر خارج شده که وی توسط امدادهوایی به بیمارستان امام‌خمینی انتقال داده شد.

تیمورخانی افزود: عوامل گروه نجات با استفاده از تجهیزات خود، میلگرد را برش داده و این نوجوان را برای جراحی و مداوا به پزشکان بیمارستان تحویل دادند.

به گفته افسر آماده منطقه یک آتش‌نشانی پایتخت در این حادثه دلخراش، خوشبختانه به اجزای داخلی شکم این پسربچه آسیب جدی وارد نشده بود.

نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تیر‌اندازی خونین در شهرک‌اندیشه

بعد از این حادثه فرد ضارب با همان اسلحه اقدام به خودزنی کرده که وی نیز به بیمارستان منتقل شده است و هم اکنون این فرد تحت مراقبت های ویژه پلیسی قرار دارد.

روز گذشته فردی در اقدامی از پیش تعیین شده با مراجعه به یک عکاسی زن و مرد جوانی را به گلوله بست.

به گزارش " ندای انقلاب " روز گذشته فردی با مراجعه به یک عکاسی، زن و مرد جوانی را به گلوله بست که طی این حادثه زن جوان جان خود را از دست داد و مرد عکاس کارش به بیمارستان کشیده شد.

گفتنی است بعد از این حادثه فرد ضارب با همان اسلحه اقدام به خودزنی کرده که وی نیز به بیمارستان منتقل شده است و هم اکنون این فرد تحت مراقبت های ویژه پلیسی قرار دارد.

شایان ذکر است هنوز ابعاد جدیدی از این پرونده و نیت فرد ضارب در دست نیست.

نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

زورگیران خشن لباس مالباخته‌ها را هم به سرقت می‌بردند

حادثه > داخلی- گروه حوادث:
4دوست پس از آزادی از زندان باند زورگیری تشکیل دادند.

آنها به محض اینکه هوا تاریک می‌شد به خیابان‌ها می‌رفتند و طعمه‌های خود را از میان مسافران انتخاب می‌کردند تا دست به زورگیری خشن بزنند. چندی قبل وقتی مرد جوانی از محل کارش در تهران قصد داشت به خانه‌اش در اسلامشهر برود، قربانی دزدان خشنی شد که با یک خودروی پراید دست به زورگیری از مسافران می‌زدند.

مرد جوان که پس از سرقت برای شکایت از دزدان به کلانتری رفته بود در تشریح ماجرا گفت: وقتی سوار خودروی پراید شدم، به غیراز راننده، 3جوان دیگر هم داخل ماشین نشسته بودند و وانمود می‌کردند که مسافرند. یکی از آنها به بهانه اینکه زودتر پیاده می‌شود، از من خواست بین او و مسافر دیگر بنشینم و من هم قبول کردم.

در بین راه یکی از آنهایی که روی صندلی عقب و کنار من نشسته بود چاقویی از جیبش در آورد و تیغه آن را روی پهلویم گذاشت. او تهدید کرد که اگر حرفی بزنم مرا می‌کشد. من که وحشت کرده بودم به آنها التماس کردم که رهایم کنند اما مرد سارق با چاقو ضربه‌ای به دستم زد و لباسم غرق خون شد. من که ترسیده بودم، سکوت کردم و ماشین وارد بیابان‌های اطراف اسلامشهر شد. دزدان کیف پول و موبایلم را به سرقت بردند و با تهدید رمز عابربانکم را هم گرفتند. سپس دست و پایم را با طناب بستند و کنار جاده رهایم کردند. در همان لحظه یکی از دزدان به همدستش گفت: لباس و کفش‌هایش مارک دار و گرانقیمت هستند.

همدستش نیز به طرف من آمد و به زور لباس‌ها و کفش‌هایم را درآورد و با خودش برد. دزدان پس از سرقت پا به فرار گذاشتند و من که در وضعیت بدی بودم با داد و فریاد از راننده یکی از خودروهای عبوری کمک خواستم. وی نیز مرا به بیمارستان رساند و بعد از اینکه دستم را پانسمان کردم، تصمیم گرفتم به طرح شکایت از دزدان بپردازم.

یک سرنخ

با شکایت این مرد، تیمی از مأموران اداره آگاهی پایتخت با دستور قاضی بخشوده، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. آنها خیلی زود دریافتند که دزدان به شکل سریالی دست به سرقت‌های خشن از مسافران می‌زنند. درحالی‌که تجسس‌ها در این پرونده ادامه داشت، چند وقت پیش آخرین شاکی نزد پلیس رفت و سرنخی را پیش روی پلیس قرار داد. وی که با ضربه چاقوی دزدان مجروح شده بود به مأموران گفت: زمانی که سارقان دست و پای مرا بستند و در بیابان‌های اطراف تهران رهایم کردند، موفق شدم شماره پلاک خودروی آنها را به‌خاطر بسپارم.

عملیات دستگیری

با این سرنخ کارآگاهان به ردیابی‌های تخصصی دست زدند و صاحب خودروی پراید را شناسایی کردند. وی کسی جز سردسته باند زورگیران خشن نبود که بررسی سوابقش نشان می‌داد، پیش از این نیز به اتهام جرائم مختلف دستگیر شده و به زندان افتاده بود. کارآگاهان پاتوق این متهم سابقه دار را زیرنظر گرفتند تا اینکه سرانجام وی را دستگیر کردند. این مرد در تحقیقات به سرقت‌های سریالی با 3همدستش اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل از زندان آزاد شدم و با 3نفر از بچه محل‌هایم که آنها هم به تازگی از زندان آزاد شده بودند تصمیم گرفتیم باند سرقت تشکیل دهیم.

شگردمان این بود که مسافران را سوار ماشینمان می‌کردیم و با تهدید چاقو دست و پای آنها را می‌بستیم، سپس اموالشان را به همراه لباس و کفش‌هایشان به سرقت می‌بردیم و فرار می‌کردیم. اگر مالباخته مقاومت می‌کرد نیز با ضربات چاقو وی را مجروح می‌کردیم. بعد از اعترافات سرکرده باند مأموران تحقیقات خود را ادامه دادند و موفق شدند 3عضو دیگر این باند را نیز دستگیر کنند. آنها وقتی متوجه شدند که سردسته باند به همه‌‌چیز اعتراف کرده، مدعی شدند که تا‌کنون از 10نفر با این شگرد زورگیری کرده‌اند. به گزارش همشهری، 4سارق زورگیر با دستور قاضی بخشوده به اتهام سرقت مسلحانه، ‌آدم ربایی و ایراد ضرب و جرح عمدی راهی بازداشتگاه شدند. این در حالی است که تحقیقات تکمیلی از سوی مأموران پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد تا زوایای پنهان پرونده آشکار شود.

نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حمله بي‌رحمانه زورگير به دختر جوان

يک زورگير خشن روز گذشته به دختر 24 ساله‌اي در محدوده ولنجک حمله ور شد و با مضروب ساختن آن توسط چاقو اقدام به ربودن اموالش را کرد.
 

 

به گزارش بي باک به نقل از مشرق، روز گذشته ماموران گشت انتظامي کلانتري هنگام گشتزني در محدوده حوزه استحفاظي بودند که يکي از شهروندان تهراني سراسيمه و خون آلود به آنها مراجعه کرده و ضمن معرفي خود به نام "مريم" عنوان داشت که دقايقي پيش يک زورگير موتورسوار با تهديد چاقو و سلاح سرد سعي در زورگيري از وي داشته و زماني که با مقاومت او روبرو شده با سلاح سرد زخمي اش کرده است.

بلافاصله ماموران محل مذکور را تحت نظر قرار دادند و با توجه به اينکه هنوز زمان زياد از حادثه نگذشته بود، توانستند سارق زورگير را در همان محل هنگام فرار شناسايي و تعقيب کنند.

سارق در تعقيب و گريز با موتورسيکلت ناگهان تعادل خود را از دست داده و به زمين خورد که بلافاصله از سوي ماموران دستگير و در بازرسي بدني از وي يک عدد تيغ موکت بري و يک کيف زنانه که متعلق به شاکي بود، کشف شد.

سارق که "عباس" نام داشت به همراه شاکي به کلانتري منتقل شد و تحت بازجويي هاي انجام شده اعلام کرد که با توجه به تاريکي و خلوتي محل فکر سرقت از شاکي به سرش افتاده و با تيغ موکت بري که همراه داشته است به وي حمله و پس از مجروح کردن او تلفن همراه و کيفش را سرقت کرده است.

دقايقي بعد با هماهنگي انجام شده از سوي بهداري پليس تهران بزرگ شاکي که مجروح شده بود مداوا شد اما به خاطر پارگي تاندوم دست چپ و همچنين با توجه به اينکه نياز به عمل جراحي داشت به بيمارستان منتقل شد.

سرکلانتر اول پليس پايتخت با اعلام اين خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اعتراف هاي متهم و همچنين شکايت مالباخته پرونده به پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.


 

نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com