مرتضی فیض آبادی

مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا

 مهمترین عناوین خبرهای جهان از شب گذشته تا کنون به شرح زیر است.
 
در پی برکناری "محمد مزسی" رئیس جمهور مصر به دست نظامیان این کشور و اعلام دولت انتقالی، " عصام العریان" معاون حزب عدالت و آزادی اخوان المسلمین گفت: هرکس شرط ببندد که مردم مصر یک کودتای نظامی را خواهند پذیرفت خواهد باخت زیرا مردم مصر در برابر شورش سیاسی آرام نخواهند نشست.
 
خاورمیانه و آفریقا

 
- "خیرت شاطر" از رهبران اخوان المسلمین مصر نیز در پی سرنگونی دولت مرسی توسط نیروهای ارتش مصر بازداشت شد.
 
- در پی سرنگونی دولت مرسی توسط ارتش مصر دولت آمریکا که از چند روز قبل سفارت خود را در قاهره تعطیل کرده بود کارکنان خود را بطور کامل از سفارت خارج کرد.
 
اروپا و آمریکا

 
- همزمان با برکناری رئیس جمهور مصر توسط نظامیان این کشور "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در اقدامی ظاهرا دموکراتیک دستور بازنگری در کمک های آمریکا به ارتش مصر را صادر کردو از ارتش خواست تا سریعا قدرت را به غیرنظامیان برگزداند.
 
اوباما از بکار بردن واژه "کودتا" برای اقدام ارتش مصر در سرنگونی رئیس جمهور این کشورخودداری کرد.
 
- بعد از هفته ها اعتراض مردمی و همزمان با برکناری محمد مرسی رئیس جمهور مصر متحد "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه سرانجام دادگاه این کشور به لغو طرح باکسازی میدان تقسیم استانبول رای داد که این حکم دادگاه ضربه ای سنگین به نخست وزیر ترکیه است.
 
"دیو لیندورف" نویسنده آمریکایی مدعی شد که اسنادی به دست آورده است که پلیس فدرال آمریکا"اف بی آی" برنامه هایی برای قتل برخی از رهبران جنبش اشغال وال استریت داشته است.
 
آسیا
 
- "رابرت هانتر" نماینده سابق آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با اشاره به روی کار آمدن "حسن روحانی" در ایران خواستار کاهش تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شد.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com