مرتضی فیض آبادی

مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا

حسن روحانی: فرق قطعنامه و کاغذپاره را می‌دانم/در دوران مسئولیتم کشور را از تحریم دور کردیم

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مشروعیت لازم با کسب آرای مردم برای بنده جای سرافرازی دارد.

  حسن روحانی طی سخنانی در برنامه دیدگاه از شبکه اول سیما، با اشاره به تاریخچه‌ای از دوران زندگی خود گفت: با تحصیل در رشته حقوق، توانستم متوجه شوم که فرق قطعنامه شورای حکام و نیز قطعنامه شورای امنیت با یک کاغذ معمولی چیست.

 وی با بیان اینکه "همیشه نماینده مردم بوده‌ام و هم‌اکنون نیز هستم"، خاطرنشان کرد: مشروعیتی که از رای مردم به دست می‌آید، جای بسی سرفرازی دارد. 20 سال با رای مردم در مرکز قانونگذاری کشور به عنوان رییس سیاست خارجی بودم و انجام وظیفه کردم و دو دوره نیز نماینده مردم در مجلس خبرگان بودم و هم‌اکنون نیز نماینده مجلس خبرگان هستم.

 این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری اینکه نمایندگی امام(ره) و مقام معظم رهبری را بر عهده داشته است، اظهار کرد: هم‌اکنون نیز نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی هستم. نزدیکی با مقام معظم رهبری و نیز آشنایی و ارادت 45 ساله به ایشان تا امروز سرمایه بزرگی برای من بوده است. قطعا کسی که می‌خواهد اداره کشور را بر عهده بگیرد، این‌گونه روابط به او کمک خواهد کرد.

 روحانی با اشاره به مسئولیت‌های خود در دوران دفاع مقدس گفت: من رییس ستاد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در زمان فرماندهی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و نیز فرمانده پدافند هوایی با حکم رهبری و رییس ستاد پشتیبانی جنگ نیز بودم. در این ستاد توانستم بفهمم که با همکاری با متخصصان چگونه می‌تواند تحول بزرگی را در بخش‌های پیچیده فنی به وجود آورد.

 وی با یادآوری اینکه 14 سال مسئولیت دبیری شورای امنیت ملی را بر عهده داشته است، اظهار کرد: آزادی همه اسرا در زمان صدام و نیز محکومیت عراق در دوران تصدی بنده در شورای امنیت ملی بود.

 روحانی با اشاره به اینکه "در شورای عالی امنیت ملی در دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی که بنده نیز حضور داشتم، اقدامات بسیار مهمی انجام گرفت"، افزود: امضای توافقنامه با عربستان و رابطه نزدیک با این کشور همسایه و نیز حادثه 11 سپتامبر و موضع‌گیری ایران در این حادثه و موضع‌گیری کشورمان در زمان اشغال افغانستان موارد بسیار حساسی بود که بنده افتخار داشتم در این اقدامات سهم بسزایی داشته باشم.

 رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مساله مهم دیگر که داستان توطئه آمریکا در مساله هسته‌ای کشورمان در سال 1382 بعد از اشغال عراق و بغداد بود، خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواست با این بهانه کشور را در مسیر جنگ و تحریم قرار دهد و در این مقطع با اقداماتی بجا، توطئه آمریکا و اسراییل با شکست روبرو شد.

 وی با بیان اینکه "پس ازمذاکرات تهران با سه مقام اروپایی، مقام معظم رهبری شکست آمریکا و اسرائیل را در 11 آبان 1382 اعلام کردند"، گفت: ما توانستیم کشور را از تحریم دور کنیم و صلح‌آمیز بودن پرونده هسته‌ای را بعد از یک سال به اثبات برسانیم و نیز روابطمان با کشورها را توسعه دهیم. مقام معظم رهبری در پایان این دوره، از آن به عنوان مدیریت پخته و عادلانه یاد کردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:حسن روحانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com