مرتضی فیض آبادی

مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا

 

شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست نیز اعلام کرده است که از اول جولای (۱۰ تیر) ارائه خدمات به شبکه‌های ایرانی را متوقف خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: شمارش معکوس برای حذف شبکه‌های ایرانی از اینتل‌سَت
 

 

پس از حذف چندبارۀ شبکه‌های ایرانی از فهرست پخش ماهواره‌ای کشورهای مدعی پیشتازی در آزادی بیان و دموکراسی، شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست نیز اعلام کرده است که از اول جولای (10 تیر) ارائه خدمات به شبکه‌های ایرانی را متوقف خواهد کرد.

مسئولان این شرکت ماهواره‌ای اعلام کرده‌اند که دولت آمریکا به اینتل‌ست توصیه کرده است مجوز پخش صدا و سیمای ایران را تمدید نکند. از این رو، اینتل‌ست باید ارائه خدمات به شبکه‌های ایرانی را از 9 تیر (30ژوئن) در راستای تبعیت از قوانین و مقرارت آمریکا، متوقف کند.

شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست، یک شرکت سهامی آمریکایی که مقر آن در برمودا است و در شهر واشنگتن دی‌سی، پایتخت آمریکا و کشور لوکزامبورگ فعالیت می‌کند.

این تصمیم به دنبال تصمیم مشابه شرکت خدمات ماهواره‌ای یوتل‌ست و دیگر شرکت‌های ماهواره‌ای برای متوقف کردن پخش ماهواره‌ای برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی ایران در کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا اتخاذ شده است.

لابی اسرائیلی در آمریکا آشکارا از این تلاش برای ساکت کردن صدای رسانه‌های ایرانی در اروپا حمایت کرده است.

در این حال، منابع آگاه اعلام کرده اند که «اداره نظارت بر دارایی‌های خارجی» آمریکا، وابسته به وزارت خزانه‌داری این کشور که ریاست آن را یک یهودی اشکنازی به نام «آدارم اس‌زوبین» بر عهده دارد، عامل اصلی فشار بر شرکت ماهواره‌ای اینتل‌ست است.

العالم، پرس تی‌وی و دیگر شبکه‌های ایرانی از ژانویه 2012 (دی ماه 1390) با موج بی‌سابقه‌ای از هجمه دولت‌ها و شرکت‌های ماهواره‌ای اروپایی روبرو شده‌اند و پخش این شبکه‌ها در شماری از کشورهای غربی از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا متوقف شده است.

رئیس اسرائیلی- فرانسوی شرکت بزرگ ماهواره‌ای یوتل‌ست با ارسال نامه‌هایی به چندین شرکت ماهواره‌ای از آنها خواست همکاری با شبکه‌های ایران را متوقف کنند.

لابی رژیم اسرائیل در آمریکا نیز علنا از تصمیم شرکت‌های ماهواره‌ای اروپایی در توقف پخش شبکه های برون مرزی ایران حمایت کرده است.

اما بسیاری از فعالان رسانه‌ای کشورهای مختلف، توقف پخش شبکه‌های ایرانی را هجمه‌ای علیه آزادی بیان توصیف کرده‌اند؛ هجمه‌ای که توسط دولت‌های اروپایی که ادعای پیشتازی در آزادی بیان و دموکراسی و چندصدایی دارند، آغاز شده است.

از آن جمله، رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران فرانسه ضمن انتقاد از تصمیم اخیر شرکت اینتل‌ست درباره شبکه‌های ایرانی، هوشیاری در برابر هر نوع سانسور را خواستار شده است.

دومنیک پرادالی، رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران فرانسه در مصاحبه با شبکه پرس تی‌وی با اشاره به تصمیم شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست در توقف پخش برنامه‌های شبکه‌های ایرانی، گفت: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از آزادی بیان و دسترسی آزادانه به اطلاعات حمایت می‌کند. سانسور تنها زمانی توجیه‌پذیر است که فردی برای نقض حقوق بشر فردی دیگر تلاش می‌کند.

وی گفت: ما باید درباره هر گونه سانسور هوشیار باشیم. شهروندان برای دستیابی به منابع رسانه‌ای خارجی از حقوق اساسی برخوردار هستند و نمی‌توان ‌آن‌ها را از دسترسی آزادانه به این رسانه‌ها منع کرد.

همچنین یک تحلیلگر آمریکایی نیز تصمیم اینتل‌ست برای متوقف کردن پخش شبکه‌های ایرانی را ناقض قانون اساسی آمریکا دانست.

مارک میسون تحلیلگر سیاسی و فرهنگی در گفت‌وگو با شبکه پرس تی‌وی اظهار داشت: «آمریکا، انگلیس، ناتو و... قوانین و روابط بین‌المللی را نادیده می‌گیرند.»

وی افزود: ما چیزی به نام آزادی بیان نداریم، در حالی که هیچ چیز مهم‌تر از آزادی بیان نیست. این مبنای روابط بین‌المللی، همکاری بین‌المللی و به ویژه راه حل درگیری‌های بین‌المللی است.

میسون با تاکید بر اینکه باید آزادی بیان وجود داشته باشد، گفت: این مبنای دموکراسی ما در آمریکاست، تنها چیزی که اندکی از آن برایمان باقی مانده است. اواخر قرن 18 ما قانون اساسی کشورمان را نوشتیم و آزادی بیان نیز در آن ذکر شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: آزادی بیان در متمم اول قانون اساسی آمریکا ذکر شده است. هیچ چیز مهم‌تر از برقراری آزادانه ارتباط با دیگر ایده‌ها نیست و من از این اقدامات نگران و وحشت‌زده هستم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com