مرتضی فیض آبادی

مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا

 

تصاویر خیره کننده از تخم حشرات

 

بله میدونم شاید شما هم با دیدن این همه زیبایی چشماتون چهار تا می شه اما زمانی تعجب شما بیشتر میشه که مطلع بشید این تصاویر زیبا فقط تخم های حشراتی بیش نیستند ! . این تصاویر توسط میکروسکوپ الکترونی ایجاد شده . اندازه اصلی این تخم ها ۲ تا ۰٫۷ میلی متر است ….

 
 

بله میدونم شاید شما هم با دیدن این همه زیبایی چشماتون چهار تا می شه اما زمانی تعجب شما بیشتر میشه که مطلع بشید این تصاویر زیبا فقط تخم های حشراتی بیش نیستند ! . این تصاویر توسط میکروسکوپ الکترونی ایجاد شده . اندازه اصلی این تخم ها ۲ تا ۰٫۷ میلی متر است .

بسیاری از حشرات دشمنان طبیعی متعددی دارند که باید نسل‌های آینده را در برابر آنها حفاظت کنند. یکی از این راه‌ها انتخاب امن‌ترین نقطه برای تخم‌ریزی و به کار‌گیری روش‌هایی برای دور نگهداشتن شکارچیان از تخم‌ها است.

به جز چند مورد استثنایی عمل لقاح از طریق جفتگیری صورت می‌گیرد و تخم گذاشته می‌شود. در جنین جوانه‌های مولد زواید بدن به توالی از جلو به عقب ظاهر می‌شوند. هنگامی که لارو سر از تخم بیرون می‌آورد. شبیه جانور بالغ است و فقط کوچکتر هستند. لاروها طی پوست اندازیهای متوالی رشد می‌کنند و سرانجام محفظه‌هایی در دیواره بدن پدید می‌آید و دیسکهای شفیره‌ای شروع به پیدایش می‌کند. تغییر شکل لارو کرمی شکل به جانور بالغ در درون پیله انجام می‌شود. در این مرحله محفظه‌هایی که محتوی دیسکهای شفیره‌ای هستند باز می‌شوند و زواید جانور کم کم ظاهر می‌شوند.

در صورتی که در جمع ایران ویجی های عزیز کسی هست که حشره شناسی خوانده باشد و اطلاعات بهتری در مورد این تخم ها به ما بدهد خوشحال می شویم 

 
  تخم یک پروانه
 
 
تخم ساس

 
 
 
 

 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com