مرتضی فیض آبادی

مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا

برخی از پیشکسوتان تیم فوتبال پرسپولیس مدعی شدند که با رفتن رویانین می‌خواهند ترمز پرسپولیس را دوباره بکشند.
 در پی تمدید نشدن حکم ماموریت محمد رویانیان و جدایی وی از جمع سرخ پوشان واکنش های متعددی را به همراه داشت.

برخی از پیشکسوتان پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس نظرهایشان را بیان کردند که در زیر اظهارات آنها را می‌خوانیم:

*مرتضی فنونی‌زاده

نظر من مثل ۱۵۰ پیشکسوت دیگر که با آمدن محمد رویانیان سر و سامان گرفتند بر روی مدیرعامل حال حاضر مثبت است. ایشان یادگاری‌هایی را از خود به جا گذاشته که اگر مدیران آینده لیاقت داشته باشند آنها را حفظ می‌کنند که من مطمئنم به احتمال فراوان این اتفاق نمی‌افتد و همه چیز فراموش می‌شود.

رویانیان با جمع کردن پرسپولیسی‌های دهه ۵۰ و ۶۰ و گرفتن برنامه‌ای با نام چهره‌‌های ماندگار به پیشکسوتان بها داد و از همه مهمتر اکثر این بچه‌ها را در تیم‌های پایه وآکادمی‌ها مشغول به کار کرده است و برخی‌ها را نیز برای حضور در کلاس به خارج از کشور اعزام کرد. یعنی عقب‌ماندگی‌های ما کم‌کم در حال جبران بود که متاسفانه آقایان باز هم پرسپولیس را در حال بردن به بیراهه هستند.

خودتان می دانید جمع کردن پیشکسوتان دور یکدیگر آن هم در پرسپولیس کار آسانی نیست اما این کارها را رویانیان و همکارانش با تشکیل یک شرکت انجام دادند. دلمان گرم بود که همیشه در سعادت‌آباد یک دفتر داریم و اگر به رویانیان نمره ۱۰۰ ندهم اما به او ۹۹ می‌دهم. من امیدوارم آقایان دست از این تراژدی‌های عجیب بردارند و اجازه دهند که کارهایی که به صورت تاریخی در پرسپولیس شده با مدیریت حال حاضر بماند. من تا الان دو ریال پول توجیبی از رویانیان نگرفته‌ام که این حرفها را می زنم. حرمت او به پیشکسوتان به من ایجاب کرد که در این شرایط حرف‌هایی را بزنم که مسئولان ورزش به گوش باشند. چون اگر این پرسپولیس زمین بخورد با تغییرات دلخواه آقایان مطمئن باشید هواداران مسئولان را رها نمی‌کنند.

*بهروز سلطانی

همیشه در فوتبال ما کارهای عجیب و غریب می‌افتد. شما اگر می‌خواهید از فعالیت‌های پیشکسوتان پرسپولیس که دوباره زنده شده‌اند بدانید سری باید به این کانون بزنید. اولین بار در تاریخ فوتبال پرسپولیس پیدا شد که مرزها را برداشتند و حدود ۱۳۴ نفر از بزرگان و موسفیدان پرسپولیس دور هم جمع شدند و با سیاست‌های رویانیان حرفهای خود را زدند و با بگو بخند کنار هم نشستند.

ما روزهای چهارشنبه و دوشنبه دور هم جمع می‌شویم، فوتبال بازی می‌کنیم و حرفهای‌مان را در یک اتاق به همدیگر و رویانیان می‌زنیم. جمع شدن ۱۰۰ بزرگ پرسپولیس کنار هم باور کنید مسئله کوچکی نیست.

با حمایت‌های رویانیان که اول خیال می‌کردیم او از این قضیه شعار می‌دهد بیمه شدیم و خانواده ما می‌داند که اگر بلایی سر ما آمد می‌تواند از بیمه استفاده کند. به وضعیت ۷۰ درصد از پیشکسوتان رسیدگی شد و حقوق رفاهی گرفتیم. این کارها باعث شد که برخی‌ها که چشم دیدن همدیگر را نداشتند در جوی سالم همیشه بنشینند و به رویانیان کمک فکری کنند. پس این دور از انصاف است که آقایان باز هم پرسپولیس را بازیچه خود قرار دهند مطمئن باشید پیشکسوتان هیچ وقت به دنبال این نبودند تا اعتراض خود را با مصاحبه‌های حمایتی زیر سوال ببرند. اما خدایی هم آن بالا است و من دوست دارم بدانم دلیل رفتن رویانیان از پرسپولیس چیست؟

مدیرعامل پرسپولیس نه یک ریال به من اضافه داده و نه برای من بیشتر از بقیه کار کرده اما تشکیل همین صندوق پیشکسوتان و گرفتن بال و پر ۱۳۰ پیشکسوت کار راحتی بود؟ چرا قبلی‌ها نکردند؟ ولی متاسفانه مثل اینکه در ورزش ما باب است کسی را که کار می‌کند همیشه لبه تیغ نگه می‌دارند. صندوق حمایت از پیشکسوتان تشکیل شده اما نمی‌دانند بهروز سلطانی کیست. الان هم بعد از ۲ سال باشگاه سر و سامان گرفته و آماده نتیجه گرفتن است آقایان باز هم می‌خواهند ترمز پرسپولیس را بکشند که مطمئن باشید به درب بسته می‌خورند. رویانیان باید در پرسپولیس می ماند. البته در ورزش ما هر کس خواسته پیشرفت کند همین بلا را سرش آورده‌اند.

*ضیا عربشاهی

در فوتبال ایران همه مرا می‌شناسند. شاید همیشه چوب این را خورده‌ام که شفاف درباره پرسپولیس صحبت کرده‌ام، اما باور کنید به نظر من تا الان هر مدیرعاملی آمده برای پرسپولیس سودی نداشته ولی در فصل جدید خدا می‌داند با سر و سامانی که گرفته‌ایم همه چیز فرق کرده است.

همه می‌گویند مدیر باید فوتبالی باشد قبل از رویانیان تا دلتان بخواهد مدیرفوتبالی دیدید اما کدام یک آنها آمدند ۲ ریال در جیب پیشکسوتانی بگذارند که جان خود را برای پرسپولیس داده‌اند؟ هیچ وقت به پیشکسوتان پرسپولیس بها داده نشد و به همین دلیل خروجی خوب را هم نداشتیم. اما امسال همه چیز فرق دارد.

رویانیان نه فامیل من است و نه به من پستی داده است. بیش از ۱۳۰ پیشکسوت را دور هم جمع کرد و در یک مجمع من به عنوان هیئت مدیره و سخنگو انتخاب شدم. آن هم با آرای بالا. ولی سپس وقتی برنامه‌های او را دیدم از این کار شوکه شدم. رویانیان ابتدا آکادمی پرسپولیس را ساخت و از همه مهمتر با شرکت‌های اقتصادی وارد مذاکره شد و ۵ آدم اقتصادی را دور خود جمع کرد. از همه مهمتر دست پیشکسوتانی را گرفت که با تاکسی مسافرکشی می‌کردند و حتی بیمه هم نبودند و با تشکیل کانون پیشکسوتان روح تازه‌ای را به این کانون تزریق کرد. البته او از تیم بزرگسالان هم غافل نبود و به نظرم فصل گذشته یکی از بهترین تیم‌های ایران را ساخت اما متاسفانه بدشانسی او را اذیت کرد.

اما رویانیان به جرم اینکه به پیشکسوتان بها داده چوب لای چرخش می‌گذارند. من ۱۳ سال برای پرسپولیس بازی کردم اما اکنون کدام مدیرعامل آمد تا از من در مورد کارهایش نظرخواهی کند؟ وقتی برای انتخاب سرمربیان پرسپولیس این کار انجام شد و ما هم نظر دادیم از همه مهمتر کارهای بیمه‌ای و حتی حقوقی پیشکسوتان درست شد که هر روز شاهد پیشرفت این کار هستیم. من امیدوارم که آقایان دست از این کارها بردارند. رویانیان همه کارهایش روراست و بسیار خوب بوده و اگر بخواهیم ترمز او را بکشیم باز هم باید پیشکسوتان را دور از پرسپولیس ببینیم.

اما سوال من از وزیر ورزش هم این است که آقای عباسی این همه سال قهرمان ملی بودم آیا صندوق حمایت از قهرمانان شما یک کارت استخر به من داد و یا اصلا من را می‌شناسد؟ پس بهتر است به جای برخورد نامناسب با مدیران کاری که فوتبالی نیستند اما با تجربه اقتصادی خود ۵ برابر فوتبالی‌ها کار کردند اجازه دهیم پرسپولیس راه خود را ادامه دهد. امسال هم خوشبختانه رویانیان تیم بسیار خوبی درست کرده و من مطمئنم می‌تواند ناکامی های فصل گذشته و بدشانسی‌ها را جبران کند. به عنوان یکی از اعضا پیشکسوت پرسپولیس از مسئولان می خواهند که مانع رفتن رویانیان از پرسپولیس شوند

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com