مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا

سیاست نه به آن شوری که می گویند بلکه با اجازه بزرگترها؛ کمی تا قسمتی که اجازه ی فکر کردن داشته باشی، بی ... است که هنوز منتخب ملت، کلیدش به پاستور که چه عرض کنم بلکه به درب کوچکترین سازمان و نهاد دولتی نیفتاده، قفل جمشید بسم الله می شکند و مجال باز شدن پیدا نمی کند!
 
 

 

،  آن مرد آمد. آن مرد با شعار تدبیر و امید و سخن از اعتدال و دولت فراجناحی آمد. آن مرد به تنهایی نیامد بلکه اعلام کرد که با کلید باز کننده همه مشکلات آمده است.
 
 
 
اصلاح طلبان گفتند او اصلاح طلب نیست و تنها نامزد اصلاحات همان معاون اول دولت خاتمی است. عارف یا همان به قول خودشان تنها کاندیدای باقیمانده اصلاحات، در جمع دانشجویان گرگانی صریحا اعلام کرد که به هیچ وجه روحانی را اصلاح طلب نمی داند.
 
 
بعدها که کلید روحانی توانست قفل آرای مردم را به نفع خود باز کند، به یکباره سر و کله ی همان اصلاح طلبان پیدا شد و اینبار یادشان آمد که اگرچه عارف برای حفظ آبروی سبد خالی اصلاحات در بین مردم، مجبور به کناره گیری شده است و نشان به این نشان که حتی حاضر نشد در بیانیه انصرافش کوچکترین حمایتی از روحانی بکند اما به هر حال پارادوکس را برای همین روزها گذاشته اند، اینجا دیگر باید حنجره خودت را پاره کنی و مردم را نفهم فرض کنی و از پیروزی اصلاحات بگویی.
 
 
بی خیال؛ اصلا هر چه شما برادران محترم اصلاح طلب بگویید. بله شما را می گویم که یک روز کودک دلتان هوس سرخ پوش کردن عالیجناب را در سر می پروراند. شمایی که روزی دیگر هوس رنگ خاکستری بر قاب صورت عالیجناب را کردید و روزگاری هم شهوت سبز و امروز بنفش به سر دل خوشتان زده است. بیچاره عالیجناب؛ خودش هم مانده است که آخر تکلیف رنگش چه می شود؟!
 
به هر حال دکتر حسن روحانی از سوی مردم انتخاب شد. مثل همه انتخابات های برگزار شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی، صندوق های رای نظام امانتداران خوبی برای ملت بودند. برگزار کننده انتخابات این دوره هم، همان دولت متقلب فاسدی(!) بود که به خاطر ناپاکی و قلابی بودنش(!) اصلاح طلبان چند ماهی کشور را به میدان جنگ تبدیل کردند.
 
اما دکتر حسن روحانی تا کنون بسیار وزین و معتدل پا به عرصه گذاشته است. او در نشست خبری خود، دست ردی بر سینه همه سهم خواهان نان به نرخ روزخور زد. او می گوید کلیدهای زیادی برای حل مشکلات مردم با خود آورده است. از همه طیف ها و گروهها استفاده می کند. دولتش فراجناحی است و اکنون رئیس جمهور همه ملت ایران است.
 
خدا روشکر که تا اینجای کار، دکتر روحانی به اصلاح طلبانی که در دوران صدارتشان بر کشور حتی به مدیران مدارس و دسته چندمی هم رحم نکردند و همه را از دم تیغ عزلشان گذراندند و شایسته سالاری را پیش پای حزب سالاری و سیاست زدگی ذبح کردند، هیچ شباهتی ندارد.
 
فقط می ماند یه سئوال و ابهام و آن هم آخر کار سریال جمشید بسم الله.
 
جمشید بسم الله یا اعوذبالله که می گویند او قیمت سکه و ارز را برای سبد مایحتاج مردم قفل می کند، کارش به کجا ختم می شود؟! آیا جمشید مثل آن ایام منتهی به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، همچنان بر اساس دستورهای از قبل دریافت کرده دل لک زده مردم را برای دیدن سکه و ارز و مایحتاج زندگی شان قفل می کند یا اینکه دیگر چون دوران محمود رو به تمام است و از ترس و یا حساب بردن و دستور گرفتن از عالیجنابان، خودش بصورت خودجوش قفلها را پیشاپیش باز می کند؟!
 
 
باز بگذریم؛ سیاست نه به آن شوری است که می گویند بلکه با اجازه بزرگترها؛ کمی تا قسمتی که اجازه ی فکر کردن داشته باشی، بی ... است که هنوز منتخب ملت، کلیدش به پاستور که نه، بلکه به قفل درب کوچکترین سازمان و نهاد دولتی نیفتاده، قفل جمشید بسم الله می شکند و مجال باز شدن پیدا نمی کند و قامت استوار سکه و ارز به یکباره خمیده می شود و با سر به زمین می خورد و قیمتها روز به روز پایین می آید!
 
راستی؛ نکند برخی درست می گفتند که جمشید بسم الله را برخی عالیجنابان رنگین کمانی کوک و حمایت می کردند و الا خودش که عددی نبود و نیست.
 
حرف آخر: امیدواریم که جمشید و جمشید مسلکان از این نطق شب عیدی ما دلخور نشوند و برای اثبات عدم دستهای پشت پرده، دوباره قفلشان را بر سکه و ارز و مایحتاج مردم نزنند. ما تسلیم؛ اصلا نه قفلی بود و نه دستی در پس پرده، فقط نمی دانیم که دکتر جدید این همه کلید را برای چه با خود آورده است؟! جمشیدها که دیگر دستشان به قفل نمی رود و این روزها همچون معرکه گیران دوران قدیم، قفل و زنجیر پاره می کنند!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com