مرتضی فیض آبادی

مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا

این خبر تکمیل می‌شود/
گزارش لحظه به لحظه تیم ملی فوتبال ایران - کره جنوبی

 

 تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در ملحه انتخابی جام جهانی 2014 برزیل از ساعت 16:30 دقیقه امروز در ورزشگاه اصلی شهر اولسان کره جنوبی به مصاف چشم بادامی‌های شرق آسیا رفت تا با کسب امتیاز لازم حضور خود در رقابت‌های جام جهانی برزیل را مسجل کند.

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 16 و 30 دقیقه به مصاف کره جنوبی می رود.ایران در این مسابقه با ترکیب رحمان احمدی، سید جلال حسینی،خسرو حیدری، امیر حسین صادقی، پژمان منتظری، هاشم بیک‌زاده، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مجتبی جباری، مسعود شجاعی، رضا قوچان نژاد به میدان می رود.

در آستانه شروع بازی تیم ملی ایران برابر کره جنوبی از دقایقی پیش بازیکنان ایرانی با پیراهن قرمز رنگ وارد زمین چمن شدند. صدای تماشاگران کره ای هنگام ورود بازیکنان ایرانی صدای غالب بود.حدود سی هزار تماشاگر اکنون و در فاصله 45 دقیقه تا شروع بازی در ورزشگاه هستند. جایگاه هواداران ایرانی هم تقریبا کامل شده است. بخش بزرگی از تماشاگران ایرانی با پیراهن‌های سفید یک دست در استادیوم حضور دارند.

پس از ورود بازیکنان تیم ملی ایران، هر 25 بازیکن کره‌ای وارد زمین چمن شدند و در صفی متحد به هواداران کره‌ای ادای احترام کردند. سه دروازه‌بان ایران هم در حال حاضر زیر نظر دن‌گاسپار مشغول تمرین هستند. این دیدار با قضاوت داور چینی از دقایقی دیگر آغاز خواهد شد که به صورت لحظه به لحظه گزارش این بازی را مشاهده خواهید کرد.

بر اساس اعلام خبرنگاران ایرانی حاضر در ورزشگاه اولسنان کره جنوبی، سر و صدای کر کننده هواداران کره ای با ادوات خاصشان در ورزشگاه مونسو آغاز شده است. تماشاگران متعصب کره ای که در بخش جنوبی استادیوم نشسته اند با طبلهای بزرگ و به اهتزاز در آوردن پرچمهای کره و پرچمهای سنتی این کشور فضای جالبی را در استادیوم به وجود آورده آند.

در حالی که اکثر پیش‌بینی‌ها در سایت‌های هواشناسی از بارش شدید باران همزمان با برگزاری دیدار ایران و کره جنوبی خبر داده‌اند، اما اکنون در فاصله سه ساعت تا شروع این دیدار بارش باران برای چندمین بار چندم متوقف شده است.این در حالی است که تا دقایقی قبل باران شدیدی در اولسان شروع به باریدن گرفته بود.

تعداد زیادی از هواداران کره‌ای در بیرون از ورزشگاه حضور دارند. آنها با خریداری کاورهایی که به قیمت شش هزار تومان توسط دست‌فروش‌ها به فروش می‌رسد، خود را آماده حضور در ورزشگاه می‌کنند.کره‌ای‌ها البته هنوز وارد ورزشگاه نشده‌اند و تنها حدود بیست کره‌ای با لباس‌های قرمز رنگ در قسمت جنوبی ورزشگاه مستقر شده‌اند.

شورای هماهنگی ورزش سیما مانع از حضور تیم مستند ساز ایران به ورزشگاه شد، این درحالی است که آنها تنها نمایندگان مستندساز کشورمان در این بازی بسیار مهم بودند.

بازیکنان دو تیم به همراه تیم داوری مسابقه وارده ورزشگاه شدند تا تشریفات پیش از شروع مسابقه به صورت رسمی انجام شود تا بازی به صورت رسمی بین دوم تیم با قضاوت داور چینی آغاز شود.

دقیقه یک بازی با سوت داور چینی به صورت رسمی آغاز شد.

دقیقه یک بازیکن تیم ملی کره جنوبی روی مسعود شجاعی خطا کرد که اولین خطا بازی به سوی تیم ملی ایران اعلام شد.

دقیقه یک رضا قوچان نژاد در هجوم به سمت دروازه در موقعیت آفساید قرار گرفت.

دقیقه دو هواداران تیم ملی کره جنوبی با به راه انداختن سر و صدای بسیار زیاد بازیکنان کره جنوبی را به سمت دروازه تیم ملی ایران فراخواندند.

دقیقه سه بازیکن کیم چوی سونگ با فراری تند و تیز قصد داشت توپ بلندی را روی دروازه ایران ارسال کند که مدافعان ایران مانع از این ارسال شدند که این توپ تبدیل به کرمر اول بازی شد.

دقیقه چهار بازیکن تیم ملی کره جنوبی توپ را از روی نقطه کرنر به روی دروازه ایران ارسال کرد که رجمان احمدی توپ را به خوبی تصاحب کرد.

دقیقه پنج کیم شین توپ خطرناکی را به سمت دروازه فرستاد که این توپ از بالای دروازه راهی بیرون از زمین شد.

دقیقه هفت بازی خطای مسعود شجاعی روی مدافع تیم ملی کره جنوبی باعث شد داور پینی بازی به این بازیکن تذکر دهد و توپ را به کره جنوبی تحویل دهد و مانع هجوم تیم ملی ایران شود.

دقیقه هشت بازی فشار بازیکنان تیم ملی کره جنوبی روی خط دفاع ایران کاملا ملموس است اما بازیکنان خط میانی و خط دفاع ایران مانع از پیشروی کره ای ها شدند.

دقیقه 10 بازی بازیکنان دو تیم درصد محک زدن توانمندی یکدیگر هستند اما بازیکنان کره جنوبی به دلیل برخورداری از امتیاز میزبانی فشار بیشتری به بازیکنان ایران وارد می کنند اما بازیکنان ایران تا این لحظه بدون اشتیاه عمل کردند.

دقیقه یازده بازیکنان کره جنوبی با ارسال از جناح راست تلاش داشتند دروازه رحمان احمدی را باز کنند اما این ارسال بدون نتیجه راهی بیرون زمین شد.

دقیقه دوازده بازی کاچیتان تیم ملی کره جنوبی از پشت محوطه جریمه ایران توپ سهمگینی را به سمت دروازه ایران فرستاد که رحمان احمدی با آرامشی مثال زدنی توپ را دریافت کرد.

پانزده دقیقه از شروع بازی گذشت اما هیچ توپی از خط دروازه ها عبور نکرد، بازیکنان کره جنوبی با فشار به دنبال گلزنی در این بازی هستند اما بازیکنان ایران در ضد حملات به دنبال گلزنی هستند.

دقیقه هفده بازی امیر حسین صادقی روی مهاجم تیم ملی کره جنوبی خطا کرد که این حطا ضربه ایستگاهی کره جنوبی را به دنبال داشت، کیم چی با نواختن توپ روی دروازه ایران توپ را به بیرون زمین فرستاد.

دقیقه بیست بازی همچنان بازیکنان کره جنوبی به دنبال گلزنی برای تیم ملی خود هستند اما بازیکنان ایران با کنترل به موقع فرصت های خطرناک کره را دفع می کنند.

دقیقه بیست و سوم بازی داور چینی به کنار زمین آمد و به کارلوس کی‌روش اولتیماتوم جدی داد تا به نحوه عملکرد داور بازی اعتراض نداشته باشد.

دقیقه بیت و پنجم بازی روی خطا مسعود شجاعی کره جنوبی صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که کره ای ها با ارسال بلند توپ روی دروازه یک بار دیگر دروازه ایران را با خطر رو به رو کرد که این بار هم توپ بدون خطر از روی دروازه ایران به بیرون رفت.

 دقیقه 27: پاس اشتباه جواد نکونام، حمله ایران را متوقف کرد.

نکونام امروز می تواند نقش مهمی در صعود ایران به جام جهانی ایفا کند.

دقیقه 28: کره ای ها در زمین ایران. هر یازده بازیکن ایران در زمین خودی.

دقیقه 29: باز هم پاس عمقی بلند کره جنوبی به قلب دفاع ایران. مدافعان ما با زحمت توپ را دفع کردند.

دقیقه 30: پاس بلند به جی دو وون در گوشه راست محوطه جریمه ایران و کنترل بد او. توپ راهی اوت شد.

جونگ سونگ ریونگ، دروازه بان کره جنوبی، بیکارترین بازیکن زمین است!
 

 دقیقه 32: توپ در دست رحمان احمدی. شروع مجدد بازی از او.

دقیقه 33: باز هم حمله کره ای ها از سمت راست. امیرحسین صادقی به خوبی در برابر مهاجم کره ایستادگی کرد.

کره ای ها آشکار در تلاشند تا شکست در بازی رفت را تلافی کنند. آنها روحیه شان چندان دوستانه نیست!

دقیقه 35: خسرو حیدری از راست پا به توپ شد و مدافع چپ کره بر روی او خطا کرد. 
 در ادامه بازی، توپ در اختیار کره ای ها قرار گرفت.

هاشم بیک زاده تا به این جا در دفاع چپ ایران بسیار خوب مقاومت کرده است.

دقیقه 38: مسعود شجاعی توپ کره ای ها را قطع کرد ولی در ادامه، توپ خودش راهی اوت شد.

در بازی همزمان، قطر به ازبکستان گل زده است. شانس صعود ما به جام جهانی به شدت افزایش یافت. 
 دقیقه 40: خطا برای ایران در ابتدای زمین کره.

دقیقه 41: سانتر بازیکن ایران با ضد حمله عجیب کره ای ها روبرو شد. سه مدافع ایران پشت سر مهاجم کره به سمت دروازه ایران می دویدند! شانس آوردیم که رحمان احمدی به موقع از دروازه خارج شد و داور هم خطایی نگرفت!

کارلوس کی روش در این نیمه هیچ طرحی برای حمله کردن بر روی دروازه کره نداشت. باید ببینیم درنیمه دوم چه می شود.

دقیقه 43: همه بازیکنان ایران در زمین خودی!

دقیقه 44: شوت از بازیکن کره جنوبی و برخورد توپ به امیرحسین صادقی.

داور یک دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد.

نکونام به کمک مسعود شجاعی آمد و اجازه نداد بازیکن کره ای از سمت راست نفوذ کند.

داور در سوت خود دمید و نیمه اول بازی به پایان رسید. 
 

نیمه دوم بازی از هم اکنون آغاز شد دو تیم بدون تغییری نسبت به نیمه نخست وارد زمین شده اند.

دقیقه چهل و هشتم بازی بازیکنان کره جنوبی دوباره روند هجومی را در دستور کار خود قرار دادند اما بازیکنان ایران کمی جلوتر بازی می کنند. 

دقیقه پنجاه و یکم بازی تیم ملی ایران در تلاش است توپ را در میانه میدان از آن خود کند اما اشتباهات پی در پی بازیکنان ایران مانع از انجام این کار شده است.

دقیقه پنجاه و پنجم بازی آندرانیک تیموریان به دلیل برخورد توپ با دستش از داور کارت زرد دریافت کرد، این اولین اخطار بازی بود که به نام تتیم ملی ایران به ثبت رسید.

دقیقه شصت و یکم بازی فرار قوچان نژاد از چنگ مدافعان کره جنوبی قفل بازی را باز کرد و تیم ملی ایران توسط گل این بازیکن صاحب گل شد.

دقیقه شصت و دوم بازیکنان ایران پس از گل قوچان نژاد بازیکنان ایران به سمت دروازه تیم ملی کره جنوبی هجوم بردند که این هجوم با دفاع سرستانه کره به نتیجه ای نرسید.

دقیقه شصت و پنجم بازی سرمربی کره جنوبی نخستین تعویض خود را انجام داد و یک بازیکن هجومی را به داخل زمین فرستاد.

 

دقیقه شصت و پنجم بازی خسرو حیدری به دلیل مصدومیت از زمین بازی خارج شد و کی روش غلامرضا رضایی را به جای حیدری به میدان فرستاد.

دقیقه هفتاد و یکم بازی هجوم بازیکنان تیم ملی کره جنوبی برای بران نتیجه به بالاترین حد ممکن رسیده است اما بازیکنان ایران به خوبی از تک گل خود در این بازی حفاظت می کنند.

دقیقه 71: باز هم سانتر کره ای و ضربه سر نفسگیر لی دونگ گوک. توپ با اختلاف اندک از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه 72: حمله کره ای ها از سمت چپ، ضعیف و بی ثمر بود.

دقیقه 74: حمله خطرناک کره ای ها، مقاومت دفاع ایران، سانتر کیم چانگ سو از راست و راهی شدن توپ به اوت.

دقیقه 75: کیم وو کیونگ به جای سون هینگومین وارد زمین شد. تعویض دوم برای کره جنوبی.

امیرحسین صادقی بر روی لی کیون هو خطا کرد. ضربه ایستگاهی برای کره از سمت راست، نزدیک نقطه کرنر.

دقیقه 76: توپ به شکل خطرناک و بسیار نفسگیری در چندین مرحله توسط دفاع و گلر ایران دفع شد. رحمان احمدی استثنایی عمل کرد، استثنایی!
 

ازبکستان با نتیجه 3 بر 1 از قطر جلو افتاده است. در تاشکند چه خبر است؟!

دقیقه 78: حمله کره جنوبی از راست، بی ثمر ماند.

دقیقه 80: شوت بازیکن کره از راه دور، راهی اوت شد. کرنر برای کره.

کرنر کره ای ها از چپ و مشت رحمان احمدی. توپ به میانه زمین برگشت.

دقیقه 81: ضربه آزاد برای کره جنوبی. بی ثمر!

دقیقه 83: احسان حاج صفی به جای مسعود شجاعی وارد زمین شد. دومین تعویض برای ایران. 
 سانتر کره ای ها به قلب دفاع ایران، با ضربه سر جلال حسینی برگشت داده شد.

باز هم ارسال توپ به قلب دفاع ایران و مقاومت جانانه مدافعان ایران.

دقیقه 84: رحمان احمدی توپ را بر روی سر مهاجم کره ای دفع کرد ولی آسیب دیده بر روی زمین افتاده است. داور بازی را متوقف کرده است.

دقیقه 86: رحمان احمدی بلند شد و بازی را با شوتی بلند آغاز کرد. 
 حمله جانانه کره ای ها و مقاومت جانانه تر بازیکنان ایران.

دقیقه 87: ضد حمله تیم ملی ایران، بوی گل می داد ولی دفاع کره توپ را به هر زحمتی بود دفع کرد.

سانتر کره ای ها از سمت چپ و برگشت توپ از امیرحسین  صادقی.

دقیقه 88: باز هم سانتر کره ای ها و دفع توپ از رحمان احمدی. دروازه ایران یک لحظه خالی ماند اما مدافعان ما هوشیار بودند.

دقیقه 89: ضربه آزاد برای کره جنوبی.

 سانتر کره ای ها و ضربه سر بازیکن این تیم. توپ به شکل نفسگیری از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه 90: خطای مهاجم کره بر روی غلامرضا رضایی در کنار محوطه جریمه ایران.

پاس عمقی بازیکن کره به درون محوطه شش قدم ایران و مهار توپ از سوی رحمان احمدی.

داور بازی چهار دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد.


ازبکستان گل چهارم را هم به قطر زد. ازبک ها یک گل دیگر بزنند و ما هم یک گل که بخوریم، صعود مستقیم به جام جهانی از دست می رود!

دقیقه 92: فرزاد حاتمی به جای قوچان نژاد وارد زمین شد.

سانتر برای کره ای ها از زمین خودشان.

دفاع ایران توپ را برگشت داد و در ادامه، شوت سرکش جانگ هیونسو به شکل خطرناکی از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه 93: آغاز مجدد بازی از سوی رحمان احمدی.

حمله نفسگیر کره جنوبی، با اشتباه نکونام، به سانتر از سمت چپ محوطه جریمه منجر شد. ضربه سر بازیکن کره، اگر چه خیلی خطرناک بود ولی راهی اوت شد تا ما آخرین لحظات بازی، نقره داغ نشویم.

دقیقه 94: توپ در زمین کره.

داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد. ایران به جام جهانی صعود کرد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:گزارش لحظه به لحظه تیم ملی فوتبال ایران - کره جنوبی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com