مرتضی فیض آبادی

مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا

این خبر تکمیل می‌شود/
گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم ملی فوتبال؛ ایران 3- لبنان صفر؛هنرنمایی خلعتبری، نکونام، قوچان‌نژاد

 

تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین دیدار خود از چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی امروز در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی لبنان خواهد رفت تا با شکست این تیم در حضور هواداران خود مسیر خود برای حضور در جام جهانی برزیل را فراهم آورد.

کارلوس کی‌روش برای این دیدار ترکیب تیم ملی فوتبال را برای دیدار مقابل لبنان را به این ترتیب اعلام کرده است:رحمان احمدی، پژمان منتظری، سید جلال حسینی، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، رضا قوچان‌نژاد، مجتبی جباری، مسعود شجاعی و محمد رضا خلعتبری.

تیم ملی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی برزیل، قطر را در دوحه با نتیجه یک بر صفر شکست داد و با توجه با تساوی کره جنوبی و لبنان، شانس خوبی برای صعود به جام جهانی پیدا کرد.اما لبنان در مسابقه رفت در بیروت موفق شد ایران را شکست دهد.

اما با توجه به برتری تیم فوتبال کره جنوبی در دیدار عصر امورز خود در سئول برابر تیم فوتبال ازبکستان شانس ایران برای راهیابی به جام جهانی برزیل بسیار زیاد شد چون اگر تیم ملی فوتبال ایران بتواند از بازی امروز یک پیروزی پرگل را به دست آورد می‌تواند با صعود به رده دوم جدول گروه اول آسیا شانس خود را برای سفر به برزیل افزایش دهد.

کمتر از دو ساعت تا شروع این دیدار صندلی‌های زیادی خالی است و در حال حاضر تنها حدود بیست هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند.با این حال پیش بینی می‌شود که تعداد زیادی از این دیدار حساس استقبال کنند.

تماشاگران حاضر در ورزشگاه با هدایت مجری ورزشگاه، شعار "شش تایی‌ها" را سر می‌دهند، تا انگیزه بازیکنان تیم ملی برای شکست پرگل لبنان بالا برود.تا شروع مسابقه برنامه‌هایی برای تهییج تماشاگران از سوی معاونت فرهنگی فدراسیون فوتبال تدارک دیده شده است.همچنین برای این بازی تنها ورودی مجاز برای خبرنگاران ورودی 217 است و نمایندگان رسانه‌های گروهی مجاز هستند تنها از این ورودی آمد و شد کنند.

تماشاگران زیادی امروز با پوشیدن پیراهن سفید به درخواست کارلوس کی‌روش لبیک گفته‌اند و پرچم‌های ایران با تعداد زیاد در دستان تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی است. قرار است تا دقایقی دیگر بازیکنان تیم ملی هم از در غربی ورزشگاه وارد آزادی شوند.

ناظر بازی هم به همراه داوران حدود دو ساعت مانده به شروع بازی وارد ورزشگاه شدند. همزمان با ورود ناظر و داوران این دیدار، سید جواد هاشمی، گوینده ورزشگاه از تماشاگران خواست نام "ایران" را فریاد بزنند. او گفت که نام "ایران" را فریاد بزنید، تا "گوش دشمنان ایران کر" شود.

نمايندگان نامزدهاي چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران با استقرار در اطراف ورزشگاه آزادي تهران، بازار تبليغات انتخابات شوراي شهر تهران را گرم كردند.آنان با پخش و نصب انواع پوستر و توزيع نوشيدني توسط خودروهاي مخصوص كه منتقش به تصاوير نامزد مورد نظر است، سعي در جلب نظر هواداران براي راي دادن به كانديداي موردنظر دارند!

اين مساله و پخش انواع پوستر، تصوير و تراكت تبليغاتي به حدي زياد است كه زمين اطراف درب غربي ورزشگاه كاملا از كاغذ، سفيد پوش شده است.در اين بين فروشندگان هميشگي پرچم هاي جمهوري اسلامي ايران نيز بازار كارشان گرم است و مشغول فروش انواع پرچم هاي ايران به هواداران هستند.

روابط عمومي فدراسيون فوتبال نيز بنر بزرگي از شادي ملي پوشان پس از به ثمر رساندن گل در بازي هاي گذشته تيم ملي فوتبال در اطراف ورزشگاه آزادي تهران نصب كرده اند.ترافيك اطراف ورزشگاه آزادي بسيار روان است و هواداران در حال تردد به سوي ورزشگاه هستند. نيروهاي راهنمايي و رانندگي و انتظامي در اطراف ورزشگاه مستقر شده و روند ورود و خروج هواداران را كنترل كرده و نظم مي دهند.

ورود هرگونه عكس، پوسترو دست نوشته هاي تبليغاتي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر تهران به ورزشگاه ۱۰۰هزار نفري آزادي ممنوع است. يكي از دست اندركاران حراست ورزشگاه آزادي كه خواست نامش درج نشود، با اعلام اين خبر افزود: ورود عكس، پوستر و دست نوشته هايي در حمايت از نامزدهاي محترم رياست جمهوري و شوراي شهر تهران به ورزشگاه ۱۰۰هزار نفري ممنوع است، زيرا تبليغات در اين مكان ممنوع مي باشد.

بليت فروشي ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و لبنان، ساعت ۱۳ امروز (سه شنبه) آغاز شد و هواداران به صورت انفرادي و گروهي در حال ورود به اين ورزشگاه هستند.براساس مشاهدات انجام شده، هواداران با در دست داشتن پرچم هاي جمهوري اسلامي ايران به ورزشگاه آزادي تهران آمده اند.

همچنين علاوه بر اين، مسوولان برگزار كننده و گروه مشوقان تيم ملي با آوردن تعداد زيادي پرچم كشورمان در حال اهداي اين پرچم ها به هواداران هستند تا در هنگام تشويق تيم ملي با تكان دادن آنها جلوه زيبايي به سكوها بدهند.

هفده دقیقه از بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر لبنان گذشته است اما هنوز اتفاقی خاصی در بازی روی نداده است،شاگردان کارلوس کی‌روش در تدارک حمله به دروازه تیم ملی لبنان هستند تا بتواند در این دقایق به گل برسند.

با وجود گذشت بیست از جریان بازی ایران - لبنان هنوز هواداران تیم ملی فوتبال ایران در حال ورود به ورزشگاه هستند ، در شرایط کنونی نزدیک به 80 هزار نفر وارد ورزشگاه شده اند.

دقیقه 24 ایران در یک حرکت هجومی منسجم توانست دروازه لبنان را مورد هدف قرار دهد، رضا قوچان نژاد روی ارسال خلعتبری صاحب موقعیتی ایده آل شد اما با بدشانسی این موقعیت از بین رفت.

دقیقه 26 فشتر بازیکنان ایران برای باز گردن دروازه تیم ملی لبنان لحظه به لحظه افزایش می‌یابد تا هواداران منتظر گلزنی بازیکنان تیم ملی ایران باشند.

دقیقه 30 بازی ایران روی حرکت خلعتبری صاحب یک ضربه کرنر شد که این ارسال توسط آندرانیک تیموریان هاشم بیک زاده از دست رفته تا همچنان قفل دروازه تیم ملی لبنان بسته باقی بماند.

دقیقه 32 خسرو حیدری می توانس در محوطه جریمه روی پاس جباری دروازه تیم ملی لبنان را باز کند اما توپ خسرو حیدری با بدشانسی تمام به دروازه بان لبنان رسید تا همچنان ایران در حسرت گل باقی بماند.

دقیقه 34 فرار تند و تیز محمدرضا خلعتبری باعث شد دروازه لبنان در آستانه فروپاشی قرار گیرد اما باز هم در این موقعیت دروازه بان تیم ملی لبنان خوش درخشید و ایران از رسیدن به گل محروم ماند.

دقیقه 35 بازیکنان لینان در یک ضذ حمله خطر روی دروازه ایران ایجاد کردند که رحمان احمدی با یک واکنش به موقع موقعیت را از بازیکنان لبنان گرفت.

دقیقه 36 بازیکنان ایران دوباره روی دروازه لبنان موقعیت سازی کردند که خسرو حیدری با بی دقتی توپ را به پای مدافعان لبنان کوبید.

دقیقه 38 تیم ملی فوتبال ایران روی حرکت زیبای محمدرضا خلعتبری صاحب گل اول شد که پس از این گل ورزشگاه تا مرز انفجار رفت، این نخستین گل بازی بود که در دقیقه 38 به ثمر رسید، مجتبی جباری پاس گل را داد.

دقیقه 45 بازی روی یک ارسال زیبا از سوی خسرو حیدری به داخل محوطه جریمه ایران توسط جواد نکونام به دومین گل خود رسید تا در نیمه نخست لبنانی‌ها دومین بار دروازه خود را باز شده ببینند.

ایران با نتیجه دو بر صفر مقابل لبنان در نیمه نخست به برتری رسید و راهی رختکن شد.

در حاشیه بازی

* علی کفاشیان، هادی آیت‌اللهی، امیدوار رضایی و شهاب‌الدین عزیزی خادم با حضور در جایگاه VVIP نظاره‌گر بازی هستند.

* عزیزالله محمدی و حیدر بهاروند از دیگر حاضران در ورزشگاه هستند.

* آیت‌اللهی هنگام تماشای مسابقه در حال ذکر گفتن بود.

* کفاشیان در حالی بازی تیم ایران را نظاره می‌کرد که یک تسبیح در دست داشت و با استرس بود.

* مارکار آقاجانیان از روی سکوها بازی را نگاه می‌کند.

* تا به حال از سوی مسئولان لبنان هیچکس برای تماشای مسابقه به ورزشگاه نیامده است.

* مهدی پاکدل، سید جواد هاشمی، شفق، سعید شیرینی، مهدی تاج و ابراهیم آشتیانی در ورزشگاه حاضر شدند.

*‌محمدرضا عارف نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری که از حضور در انتخابات انصراف داد برای مسابقه ایران و لبنان به ورزشگاه آزادی آمد.

*پایان نیمه نخست بازی تیم ملی ایران برابر لبنان با اذان مغرب و عشا همراه شد که در این هنگام و همزمان با خروج بازیکنان تیم ملی لبنان یکی از آنها نماز مغرب خود را در زمین چمن ورزشگاه آزادی اقامه کرد.چند بازیکن دیگر لبنان نیز که گویا از باخت نیمه نخست تیم‌شان ناراحت نبودند، در زمین چمن عکس یادگاری گرفتند.

*در میان تمامی بازیکنان تیم ملی تنها محمد نوری است که در زمین باقی مانده و به همراه مربی بدنساز تیم ملی خود را آماده می‌کند. به نظر می‌رسد او نخستین تعویض کارلوس کی‌روش در نیمه دوم باشد.

با آغاز نیمه دوم دوباره تیم ملی ایران حملات خود را روی دروازه تیم ملی لبنان آغاز کرد، در دقیقه 46 رضا قوچان نژاد با یک فرار تند و تیز توانست برای سومین بار دروازه لبنان را باز کند.

دقیقه 50 بازیکنان لبنان روی یک قضد حمله روی دروازه ایران موقعیت خطرناکی ساختند که این ضربه با خوش اقبالی احمدی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 55 بازی پس از حملات متعدد بازیکنان ایران روی دروازه تیم ملی لبنان، لبنانی‌ها روی یک ضد حمله توپ را به سمت دروازه رحمان احمدی بردند که این توپ با خوش اقبالی توسط احمدی دفع شد.

دقیقع 57: بازیکن لبنان از منطقه راست خود وارد محوطه جریمه شد که توپش توسط احمدی کنترل شد.

این نتیجه باعث می شود تا حسرت باخت خانگی برابر ازبکستان را بخوریم، اگر 24 آبان ماه سال گذشته می توانستیم آنها را در تهران شکست بدهیم، امروز جشن صعود به جام جهانی می گرفتیم.

دقیقه 61: مدافع لبنان توپ ارسالی را درحالی به کرنر فرستاد که کم مانده بود تا یک گل به خودی به ثمر برسد.

در این دقایق در حالی شور بازی کاهش پیدا کرده، که تیم ملی اگر بتواند باز هم گل بزند، می توانیم با امید بیشتری به فکر دیدار با کره جنوبی برویم.

 

دقیقه 66 محمد عطفوی به عنوان نخستین بازیکن تعویضی این بازی وارد میدان شد.

 دقیقه 69: مسعود شجاعی جای خود را به محسن مسلمان داد

دقیقه 70: غلامرضا رضایی جایگزین مجتبی جباری شد تا تیم ملی با وجود برتری مطلق، جهره هجومی تری به خود بگیرد.
دقیقه: 75: حسن معطوک به محوطه جریمه ایران رسید که این بارهم دروازه بان ایران اجازه نداد تا موقعیتی جدی به وجود آید.

دقیقه 76: خالد منصور به عنوان سومین تعویض لبنان وارد بازی شد.
دقیفه 80: احسان حاج صفی به جای هاشم بیک زاده به ترکیب تیم ملی اضافه شد تا شاید بتواند با ارسال های خود از جناح چپ، برای مهاجمان موقعیت گل خلق کند.

دقیقه 83: نکونام با ضربه سر در آستانه رسیدن به گل بود.
دقیقه 86: کاپیتان تیم فوتبال ایران با شوتی سرکش دروازه ایران را باز کرد تا دومین گل خود و چهارمین گل ایران را به ثمر برساند.

کارلوس کی روش با تعصب و حرارت خاصی بازی را دنبال می کند و از اینکه از زیر فشار انتقادات خارج شده، راضی است.

داور سه دقیقه وقت تلف شده برای 45 دقیقه دوم محسوب کرد.
دقیقه 1+90 : شوت خلعتبری با فاصله کمی به اوت رفت.

سوت پایان و شانس بالای فوتبال ایران برای راه یابی به جام جهانی 2014 برزیل


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com