مرتضی فیض آبادی

مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا

ايران در گام اول مغلوب روسيه شد


تيم ملي واليبال ايران در نخستين بازي خود در ليگ جهاني برابر روسيه نتيجه را واگذار کرد.


 

 بيست‌وچهارمين دوره رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال براي ايران با مصاف با قهرمان المپيک لندن آغاز شد. تيم‌هاي ملي واليبال ايران و روسيه از ساعت 19 و 30 دقيقه به وقت تهران نخستين رويارويي خود در ليگ جهاني را در سالن يانتارني با گنجايش 7 هزار نفر تماشاگر برگزار کردند. اين بازي در پايان با نتيجه 3 بر صفر به سود روسيه، قهرمان المپيک 2012 لندن خاتمه پيدا کرد؛ ولاسکو پيش از اين بازي اعلام کرده بود که مي‌خواهيم از بازي برابر روسيه درس بگيريم و لذت ببريم.

به گزارش فارس، در پازل تاکتيکي تيم ايران در شروع بازي سعيد معروف، شهرام محمودي به عنوان پاسور و قطر پاسور، محمد موسوي، آرمين تشکري در پست سرعتي، فرهاد ظريف به عنوان ليبرو و فرهاد قائمي در پست 2 حضور داشتند.

* گيم اول؛ فراتر از آسيا و پابه‌پاي قهرمان المپيک

نخستين امتياز اين بازي را شهرام محمودي براي ايران به دست آورد. در ادامه بازيکنان ايران و به خصوص فرهاد قائمي با زدن سرويس‌هاي پرشي خود توانستند امتيازهاي ايران را از 3 به 5 برسانند. روس‌ها توانستند بازي را به تساوي بکشانند، اما بازهم سرويس‌ها خوب ايراني‌ها که توسط محمد موسوي زده شد امتياز ايران را به 7 رساند و در ادامه روس‌ها با تکيه بر تجربه خود توانستند نتيجه بازي را 8 بر 7 به سود خود رقم بزنند تا تيم‌ها به وقت استراحت اول بروند. آرمين تشکري که نخستين حضور در تيم ملي بزرگسالان ايران را تجربه مي‌کرد با اعتماد به نفس بالا بازي مي‌کرد و عملکرد خوبي داشت.

از دست دادن سرويس توسط روس‌ها موجب شد تا نتيجه بازي 13 بر 12 به سود ايران رقم بخورد. در ادامه دريافت‌هاي عقب زمين ايران خوب شد و موزيريسکي، بلند فدترين بازيکن ليگ جهاني هم نتوانست کاري از پيش ببرد تا اينکه بازيکنان ايران از يک توپ مرده امتيازسازي کردند و نتيجه بازي 16 بر 14 به سود ايران شد تا تيم‌ها روانه وقت استراحت فني دوم شوند.

در ادامه با زيرکي شهرام محمودي بازي 17 بر 14 به سود شاگردان ولاسکو شد تا آندري ورنکوف، سرمربي‌ روس‌ها درخواست وقت استراحت کند و وقفه‌اي در بازي ايجاد کند.

تنوع در حمله‌ها و دريافت‌هاي خوب فرهاد ظريف دست به دست هم دادند تا نتيجه بازي 19 بر 16 به نفع ايران شود، اما در ادامه داور بحريني امتياز 18 را به روس‌ها داد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت کند. وي در اين وقت استراحت بازيکنان را به آرامش دعوت کرد و به بازيکنان گفت نترسيد و اشتباه در بازي طبيعي است.

در امتياز 20 بر 18 ولاسکو دست به يک دوتعويضه زد و غفور و مهدوي را جايگزين معروف و محمودي کرد. روس‌ها براي به تساوي کشاندن بازي تمام توپ‌ها را به موزيريسکي مي‌دادند، اما بازي 21بر 20 به سود ايران شد، اما قهرمان المپيک از تجربه خود به خوبي استفاده کرد و نتيجه بازي را 24 بر 21 به سود خود کرد. امتياز آخر را هم روس‌ها با 3 دفاع برابر فرهاد قائمي کسب کردند تا اين گيم در پايان با نتيجه 25 بر 21 به سود ميزبان خاتمه پيدا کند.

* گيم دوم؛ نزديک، اما به سود ميزبان

ميانگين قدي روسيه يک متر و 99 سانتي‌متر است و بازيکنان اين تيم به خوبي از اين مزيت خود استفاده مي‌کنند. ست دوم را فياضي براي ايران آغاز کرد و اولين امتياز را به ارمغان آورد. روس‌ها براي گرفتن نخستين امتياز خود در اين گيم از چند روش هجومي استفاده کردند تا در پايان به هدف خود رسيدند. مدافعان عقب زمين ايران در کسب امتياز 4 تلاش زيادي کردند. در ادامه مسابقه امتياز ششم در شرايط بسيار حساس و جذاب براي ايران به دست آمد؛ کسب اين امتياز به قدري شيرين بود که ولاسکو هم مجبور به واکنش شد. روس‌ها در اين امتياز به داور بحريني اعتراض کردند، اما تصميم وي درست بود. رسيدن امتياز 8 بر 7 به سود ايران تيم‌ها را روانه وقت استراحت فني اول کرد.

ايلينخ، بازيکن شماره 15 روس‌ها عملکرد بسيار خوبي در دفاع و حمله تيمش داشت، اما در مقابل شهرام محمودي هم خوب بازي مي‌کرد؛ امتيازهاي 10 و 11 را محمودي به راحتي براي ايران به ارمغان آورد و بازي 11 بر 9 به سود ايران شد.

هر زماني که روس‌ها در امتيازگيري ناکام مي‌شدند به سراغ موزيريسکي مي‌رفتند و از طرفي سيموژيلز هم در زدن سرويس‌ها عملکرد خوبي از خود نشان داد و بازي را 12 بر 13 به سود روسيه کرد و ولاسکو را مجبور کرد درخواست وقت استراحت کند.

محمد موسوي از روي سرويس بازي را در امتياز 15 به تساوي کشاند، اما در ادامه سعيد معروف قصد داشت امتياز 16 را با يک حرکت جاي خالي براي ايران به ارمغان بياورد که ايلينخ دست وي را خواند و توپش را دفاع کرد تا در امتياز 16 بر 15 به سود روسيه تيم‌ها به وقت استراحت فني دوم بروند. امتياز 21 را موزيريسکي، بازيکن دو متر و 18 سانتي‌متري براي روس‌ها به دست آورد؛ در امتياز 21 بر 19 ولاسکو مهدوي و غفور را جايگزين معروف و محمودي کرد و بازي 22 بر 21 شد تا اينکه قائمي با از دست دادن سرويس نتيجه را 23 بر 21 به سود روسيه کرد. در مقابل هم موزيريسکي سرويس را از دست داد و اين روند با خراب کردن سوريس محمد موسوي تکميل شد و بازهم 3 دفاع مقابل فياضي موجب شد تا اين گيم هم 25 بر 22 به سود قهرمان المپيک خاتمه پيدا کند.

* گيم سوم؛ تجربه عاملي براي پيروزي روسيه

در اين گيم ولاسکو حمزه زريني را وارد ميدان کرد تا شايد در دريافت‌ها تيم ايران عملکرد بهتري از خود به نمايش دهد. دريافت خوب ظريف و اسپک عالي از تشکري بازي را 5 بر 4 به سود ايران کرد. در اين گيم تيم‌ها شناخت بيشتري نسبت بهم پيدا کرده بودند و راحت‌تر بازي مي‌کردند، اما بازهم اين روس‌ها بودند که با حمايت تماشاگران خود و تنوع در حمله توانستند نتيجه بازي را 8 بر 6 به سود خود رقم بزنند و تيم‌ها را روانه وقت استراحت فني اول کنند.

اشتباه بين بازيکنان ايران زياد شد و به همين دليل روس‌ها اختلاف امتياز را زياد کردند؛ تجربه بازيکنان روسيه و آمادگي بدني آنها در گيم سوم بيشتر از گيم‌هاي قبلي به چشم مي‌آمد. در اين ست عادل غلامي هم به جاي محمد موسوي وارد زمين شد؛ اختلاف امتياز روس‌ها با ايران موجب شد آنها با ريسک بالاتري بازي کنند. روس‌هاي قدرتمند نتيجه بازي را با دفاع و حمله‌هاي بي نقص خود به 13 بر 8 رساندند تا ولاسکو مجبور شود درخواست وقت استراحت کند. هرچند که بازيکنان جايگزين هم خوب بازي کردند، اما روس‌ها همچنان کم نقص بودند و نتيجه را 15 بر 12 کردند و امتياز 16 را هم حمزه زريني با از دست دادن سرويس به حريف تقديم کرد تا تيم‌ها به وقت استراحت فني دوم بروند.

استفاده از توپ‌هاي سرعتي در بيشتر مواقع براي ايران مفيد بود و امتياز 14 را هم غلامي به همين صورت براي ايران کسب کرد. بازي 16 بر 19 به سود روس‌ها در جريان بود که قائمي پشت خط سرويس قرار گرفت و پس از دو رفت و برگشت اين قهرمان المپيک بود که توانست امتياز 20 را کسب کند. روسيه در اين گيم به خوبي از تجربه‌هاي بين‌المللي خود استفاده کرد و توانست ايران را شکست دهد.

اين گيم در پايان با نتيجه 25 بر 17 به سود روسيه خاتمه پيدا کرد تا اين تيم در نخستين بازي 3 بر صفر ايران را شکست دهد و منتظر بازي دوم باشد.

* فردا؛ دومين مسابقه

پيش از اين آخرين مصاف اين دو تيم به رقابت‌هاي قهرماني جهان 2011 در ژاپن بر مي‌گشت که تيم ايران در 0آن مسابقه با نتيجه 3 بر صفر نتيجه را به حريف خود واگذار کرد.

روس‌ها تا پيش از سال 2013 در 21 دوره از 24 دوره مسابقات ليگ جهاني حضور پيدا کرده بودند و امسال هم خود را به عنوان يک مدعي مطرح کرده‌اند؛ هرچند که تغييراتي را مانند تمام تيم‌ها در ترکيب خود داشته‌اند. برخي از کارشناسان روسيه را جدي‌ترين و سخت‌ترين حريف ايران قلمداد مي‌کنند، چرا که اين تيم دارنده مدال طلاي المپيک لندن است و دو دوره قهرمان ليگ جهاني شده است.

به اين ترتيب تيم‌ها خود را براي بازي دوم که فردا ساعت 19:30 برگزار خواهد شد، آماده مي‌کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: شنبه 18 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com