مرتضی فیض آبادی

مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا

 

 
واکنش بشار اسد به نزدیکی ایران و آمریکا
«ایرانی‌ها مثل سوری‌ها اعتمادی به آمریکا ندارند، اما در نزدیکی به آمریکا ساده لوحانه عمل نمی کنند.»
 

 

 

 بشار اسد، رییس جمهور سوریه، نزدیکی در روابط آمریکا با ایران را «مثبت» ارزیابی کرد و گفت که اگر آمریکایی‌ها صادق باشند، این نزدیکی نتایج مثبتی برای بحران سوریه و تمامی بحران‌های منطقه خاورمیانه خواهد داشت.

 

 

وب سایت رادیو فرانسه (rfi) با اعلام این خبر نوشت: «بشار اسد، در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی خبری ایتالیایی در دمشق، اضافه کرد: ایرانی‌ها مثل سوری‌ها اعتمادی به آمریکا ندارند، اما ایرانی ها در نزدیکی به آمریکا ساده لوحانه عمل نمی کنند. او تحولات اخیر میان ایران و آمریکا را یک گام حساب شده توصیف کرد که بر اساس تجربه روابط میان ایران و آمریکا پس از انقلاب سال 1979 در ایران برداشته شده است.

 

 

بشار اسد همچنین درباره قطعنامه 2118 شورای امنیت سازمان ملل متحد که روز جمعه درباره خلع سلاح شیمیایی سوریه به تصویب رسید، گفت که به این قطعنامه، مثل دیگر پیمان‌هایی که سوریه امضا کرده، پایبند است. او همچنین امنیت کارشناسان سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی را که قرار است به سوریه بروند تضمین کرد و گفت که به آنان کمک می کند.

 

 

اما بشار اسد هرگونه نقشی از سوی اروپا در قطعنامه اخیر و به ویژه در روند کنفرانس صلح ژنو دو را رد کرد و گفت که اغلب کشورهای اروپایی ظرفیت ایفای چنین نقشی را ندارند، زیرا آنان سیاست خود را در روابط با دیگر کشورها با سیاست آمریکا هماهنگ می کنند.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 مهر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com