مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا

 

 
تركيب متفاوت علي دايي در بازي فردا
در تركيب احتمالي پرسپوليس براي مقابله با فجرسپاسي نورمحمدي، نوري و غلامرضا فيكس مي شوند.
 

 

ظاهرا دايي قصد دارد براي ديدار با فجر سپاسي تغييراتي در تيمش ايجاد كند و با ارنجي نسبتا متفاوت با دو بازي قبلي به ميدان برود.


در دفاع چپ كه محروميت ميثم حسيني سرمربي پرسپوليس را مجبور خواهد كرد تا بازيكنم جايگزيني را در اين منطقه به ميدان بفرستد و از آنجايي كه سرخ ها چپ پاي تخصصي ندارند احتمالا رضا نورمحمدي در آن منطقه به بازي گرفته خواهد شد كه البته اين مساله ضريب دفاعي تيم را بالا مي برد اما در فاز حمله به خاطر رونده نبودن نورمحمدي به نسبت حسيني اتفاق خوبي نيست.

 

نورمحمدي به لحاظ تدافعي  بازيكن باهوش و كم نقصي است اما به عنوان يك مدافع چپ  بعيد است كارايي چنداني داشته باشد – كه البته اين به شرح وظايفش ب مي گردد -  و در حالت كلي توانايي حمل توپ در كناره زمين، كار تركيبي با هافبك ها و سانتر از سمت چپ را ندارد.

 

هر چند دايي از ميثم حسيني هم شركت فعال در حمله ها را مثل يك مدافع چپ كلاسيك طلب نمي كرده يا حداقل اينكه حسيني هم بيشتر دفاع مي كند و در فاز حمله توانايي چنداني ندارد اما حداقل اينكه در طول  90 دقيقه چندين بار به خط هافبك اضافه شده و در حمله ها حضور فعالي داشته است كه تكرار اين اتفاق  از سوي نورمحمدي بعيد به نظر مي رسد.

 

با اين حال در شرايطي كه دايي چپ پاي ديگري در كادر بازيكنانش ندارد كه بخواهد در دفاع چپ به او ميدان بدهد شايد بد نباشد كه به تغيير سيستم و استفاده از سيستم 3-4-3 هم فكر كند. در اين سيستم دايي مي تواند از هر سه مدافع مياني اش بنگر، سيدجلال و نورمحمدي كنار هم بهره گيرد و در خانه با روشي تهاجمي تر در پي فتح دروازه حريف و باز كردن ضعيف ترين خط دفاع ليگ برتر باشد.


در خط مياني به نظر مي رسد بازگشت محمد نوري قريب الوقوع باشد و او به جاي پيام صادقيان بازي كند. ظاهرا مصاحبه هاي پيام صادقيان و تذكرهاي كادر فني به او بهانه خوبي براي كنار گذاشتن اين بازيكن از تركيب اصلي باشد ضمن اينكه يادمان نرفته دايي اين جوان با تكنيكش را در بين دو نيمه ديدار با سپاهان هم تعويض كرد.

 

در اين سيستم مي توان از ماهيني در جناح راست خط مياني و از يكي مثل خلعتبري يا صادقيان (و حتي محمد نوري) در پست هافبك چپ بهره گرفت و شكل تهاجمي تري به تيم داد اما با تمام اين تفاسير دايي كه تا حالا سيستم پايه تيمش را تغيير داده بعيد است به اين تغيير از ابتدا فكر كند.


در مثلث تهاجمي هيچ بعيد نيست خلعتبري كه مقابل سپاهان خوب نبود و تك ضد حمله هاي تيمش را عقيم گذاشت جاي خود را به غلامرضا رضايي بدهد كه ظاهرا در تمرينات هفته اخير خوب كار كرد و در بازي تداركاتي اول هفته هم سه گل زده است.


به هر حال ممكن است دايي فقط به همان تغيير اجباري در خط دفاعي تيمش بسنده كند و از صادقيان و خلعتبري هم دوباره در بين 11 تاي اصلي بهره بگيرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com